• ArnaMy

När visste ni att han/hon var den rätta?

När visste ni att den man eller kvinna ni lever med var den rätta? Hur länge var ni ett par innan ni skaffade barn(om ni har något). Finns det någon här som gått fort fram i ett förhållande som fungerat bra och hållt? Jag tänker på saker som att flytta ihop, förlovning, giftemål, barn etc etc?

Nyfikna jag:)

• Svar på tråden När visste ni att han/hon var den rätta?
  • Supermummy

Jag visste efter kanske ett halvår (tror jag) Men jag föll som en fura från första stund!!! Vi ska ha barn nu i april och då har vi varit tillsammans i 4 år. Vi ville egentligen gift oss innan men nu går alla pengar till bebisen och förhoppningsvis ett litet hus inom en snar framtid. Sedan gifter vi oss!!!

• HaJoMi

Dagen efter att jag träffade M för första gången sa jag till min kusin att "jag har precis träffat pappan till mina barn". Detta var 1999. 2001 förlovade vi oss, 2003 gifte vi oss och i mars i år 2005 blev vi föräldrar =) / H

• Smajla

Vi träffades i maj 2003 - flyttade ihop i november samma år, förlovade oss i februari 2004 och gifte oss på hösten. Så det har gått fort men vi har känt starka känslor från början och visste att det var rätt. Hade inte jag blivit varslad från mitt jobb i vår så hade vi befunnit oss i barnaverkstan vid det här laget men vi får vänta tills jag får jobb.. Nu har vi varit gifta i ett år och det känns jättebra, längtar bara efter att få jobb, flytta och börja verkstan..

• Teskedsmamman

Ganska så snart... vi kände varandra ett tag innan vi blev ihop, vi skulle ju bara vara kompisar

Vi var ihop i ca 3 år innan första sonen föddes, men vi hade börjat tillverkningen redan 15 mån efter att vi blev ihop, samtidigt som vi gifte oss...

• Jefa

För oss har det gått ganska snabbt!
    Träffades mars 2003
    Blev tillsammans juni 2003
    Förlovade oss juni 2004
    Fick Emma i mars 2005
    Gifte oss juli 2005.

Jag tycker att om det känns rätt, varför vänta?

• JoNiCa

Såg honom på ett uteställe, vänd emig om i trappan efter honom o sa wow vilken snygging. Ca 5 månader senare var jag gravid + att vi bodde ihop ( i hans lilla 2:a) nu 11 år senare hänger vi fortfarand eihop, dessutom fick vi ett till barn för ca 20 månader sen. Vi är inte gifta, men det kanske kommer om några år till ihop

• JoNiCa

Såg honom på ett uteställe, vände mig om i trappan efter honom o sa wow vilken snygging. Ca 5 månader senare var jag gravid + att vi bodde ihop ( i hans lilla 2:a) nu 11 år senare hänger vi fortfarand eihop, dessutom fick vi ett till barn för ca 20 månader sen. Vi är inte gifta, men det kanske kommer om några år till ihop

• Jefa

Glömde skriva. Kände ganska snabbt att det var något speiellt mellan oss och med honom. Han gjorde mig verkligen lycklig och lärde mig så mycket. Han stöttade mig igenom en svår depression som ingen annan någonsin skulle kunna göra. Hela mitt liv ändrades när jag träffade Jimmy!

• Karpet

Det tog ca ett år innan jag kände som att jag ville leva med honom och allt annat som hör till. Vi har varit tillsammans i 3½ år nu och gifter oss nästa sommar. Har inga barn och det får nog vänta ytterligare ett par år.

Svar på tråden När visste ni att han/hon var den rätta?