• Lady Lin

Någon fler med pco som ska börja med pergo nu i april?

Hej! Är det någon fler med pco som ska börja med pergo nu i mars/april?

För tre år sedan fick jag konstaterat för mej att jag har pco... Jag har ingen ägglossning alls och får väldigt sällan mens av mej själv. Jag har ätit provera de senaste åren för att kunna få mens ungefär varannan månad... (Innan provera så hade jag mens ungefär 2-3 ggr/år)
    Jag och min sambo har nu bestämt oss för att försöka skaffa barn och jag ska börja äta pergotime om några dagar. Jag ska ta första tabletten på dag fem i menscykeln och idag är det dag 2.
    Jag känner mej lite orolig för biverkningarna som kan förekomma. Min kropp har svarat ganska starkt på behandling med provera och även tidigare då jag åt p-piller. Hur kommer det här att påverka mej? Och hur kommer det att påverkar min sambo och vårt förhållande? Någon som har erfarenhet av biverkningar?

Finnd det någon som är i samma sits som vill byta tankar och funderingar?

• Svar på tråden Någon fler med pco som ska börja med pergo nu i april?
  • Jennie1987
    Lady Lin skrev 2010-03-30 23:25:37 följande:
    Hej! Är det någon fler med pco som ska börja med pergo nu i mars/april? För tre år sedan fick jag konstaterat för mej att jag har pco... Jag har ingen ägglossning alls och får väldigt sällan mens av mej själv. Jag har ätit provera de senaste åren för att kunna få mens ungefär varannan månad... (Innan provera så hade jag mens ungefär 2-3 ggr/år)Jag och min sambo har nu bestämt oss för att försöka skaffa barn och jag ska börja äta pergotime om några dagar. Jag ska ta första tabletten på dag fem i menscykeln och idag är det dag 2.Jag känner mej lite orolig för biverkningarna som kan förekomma. Min kropp har svarat ganska starkt på behandling med provera och även tidigare då jag åt p-piller. Hur kommer det här att påverka mej? Och hur kommer det att påverkar min sambo och vårt förhållande? Någon som har erfarenhet av biverkningar? Finnd det någon som är i samma sits som vill byta tankar och funderingar?
    Här har du en till som ska börja med Pergotime i april! :)

Jag fick konstaterad PCO hösten 2008.
    Jag har precis som du väldigt sällan ägglossning och mens, min senaste mens hade jag i juni 2009, så den kommer väldigt sällan!

Igår tog jag min första Provera tablett som förhoppningsvis ska ge mig en blödning. Och den 14 april ska jag träffa läkaren igen och då sätter vi igång med Pergotime! :)
    Jag är fortfarande i ett lyckorus efter gårdagens läkarbesök, eftersom jag inte alls hade räknat med att få testa Pergotime.
    Jag har varit hos olika läkare förut och dom hade bara sagt åt mig att - gå ner i vikt - vi gör inget innan du är 24 år.
    Men den läkaren jag träffade igår såg ingen anledning för mig att gå ner i vikt, och ingen anledning att vänta ett år tills jag är 24 år.
    Han vill hjälpa mig nu! Underbart! :)

Jag vet faktiskt inte så mycket om biverkningarna på Pergotime, men ska kolla upp det lite närmare.

Hoppas, hoppas att du får din efterlängtade knoddis!  :)
  • Lady Lin

Vad "roligt" med en som är i samma situation! :) Jag fick också kontstaterat pco under 2008. Och sedan dess har jag ätit provera, så just den biten är inte ny för mej. Men jag har aldrig tidigare ätit pergotime, så det känns lite "läskigt". Men ändå så inger det lite hopp! Jag ska äta det från dag fem i fem dagar för att se om det hjälper. Sen blir det ju blodprov på dag 25 för att se om jag fått någon äl.
    Jag började fick hjälp för några år sedan då jag och mitt ex försökte. Då var jag flera år yngre än 24, men det var aldrig någon som sa något om min ålder då? Det verkar vara väldigt olika beroende på vilken läkare man vänder sig till? Men skönt att du får hjälp nu! Det är inte roligt att vilja en sak mer än något annat och sen inte få hjälp med det.

Tack, jag hoppas att vi ska ta oss dit båda två! :)

Svar på tråden Någon fler med pco som ska börja med pergo nu i april?