Dela bostad mm
Hej!
Under de här mån, har det känns väldigt tufft med allt, ekomin tex...Just nu höjjer jag lite betyg/ämen på distans för att ha nån chans för högeskolestudier. Och dom tar så mycket TID, även om det bara är halvtid var det kämpigare än jag trodde...
Förstår inte hur jag ska hinna med ett arbete på sidan av detta/och lyckas få BRA betyg som man vill ha dessutom.
Så när allt kändes hopplöst, började jag fundera på det där med att dela bostad med en annan ensamstående, nån som man verkligen funkar med, i alla fall under "småbarns" åren.
Min mamma gjorde så, men en bra ensamstående vän, och det funkade jätte bra!
Fördelar, Otroligt mycker mera pengar, man slipper "oroa sig", man hjälps åt, och blir inte helt slut själv, barnet/barnen har någon att leka med :) och man slipper den där ensamheten, som alla vet så växer ju inte bra killar på träd, och att flytta i hop med någon kille kommer jag ligga väldigt lågt med nu i småbarnsåldern främst.
Man får också tillbaka det där friare livet som man annars inte kan ha som ensamstående, tex, att bara gå ut en 1-2 tim själv och träffa lite vänner, eller vad som helst ni fattar vad jag menar
Några andra som har haft några funderingar på detta?
Finns självklart massa för och nackdelar men som ensamstående tror jag fördelarna väger över lite :)
//Mamma till Charlie snart 2 år