Svärmors barnkammare...
Jag och min svärmor fungerar inte tillsammans, jag har försökt..de skall gudarna veta men efter hennes elakheter och när hon skriker könsord framför vår 1 åring när de händer minsta lilla så tappar man lusten..
Svärmor började handla redan under graviditeten, hon köpte spjälsäng, kläder, bilbarnstol allt ni kan tänka er.. Dock frågade hon aldrig oss innan utan de slutade med att vi hade dubbelt av de mesta.
När vår dotter var 2 månader var vi på besök hos henne, hon öppnade dörren till hennes gästrum.
Hon hade inrett rummet till en barnkammare, där fanns en spjälsäng , en ny onköpt leksaksspis, dockvagn, docksäng, dockor, allting sprillans nya saker.
Hon berättade då att hon köpt en sulky som hon skulle använda i vår när hon passar vår dotter.
Saken är den att jag litar inte på henne och jag vill absolut inte att hon passar mitt barn-
Det är inte lämpligt för småbarn att ha gapande och skrikande, könsord, gråt, och kalabalik jämt.. de går bara inte.
Jag har bett min svärmor sluta handla saker men hon lyssnar inte, hon harr flera gånger försökt få mig till dåligt samvete genom att säga "ja de var ju ingen ide att jag inredde barnkammaren jag får ju endå aldrig va barnvakt" eller "jaja jag får väl slänga sulkyn jag får ju inte ha henne endå"
Vi har aldrig bett henne köpa, snarare att dra in på köpandet.
någon som har ett tips``