Tappat lusten
Hej!
Jag och min sambo har alltid haft ett jättebra sexliv, även om jag är blyg till min natur så kunde jag slappna av bra med honom och vi hade sex ca 3 gånger i veckan. Jag upplevde att jag var uppskattad, åtrådd och älskad och tvivlade aldrig på att jag var nummer ett i hans liv. Men förra april blev min sambo uppsagd från sitt jobb. Som över en natt förlorade han sin sexlust fullständigt. Den enda form av närhet vi hade under de tre månader han var arbetslös var pussar på munnen då vi träffades. Det han gjorde när vi lade oss i sängen var att rulla in sig i täcket och se på tv, och gärna ha en godispåse tillhands.
Jag började sakta men säkert at känna att mina känslor för honom förändrades. Tyckte att han var oerhört omanlig som aldrig tog initiativ till sex och jag kände mig väldigt oälskad och oviktig i hans liv. Han avvisade mig som partner och som sexobjekt vilket var en chock för mig. Jag har aldrig varit med om detta i mitt liv, utan alltid trott att jag är en attraktiv kvinna. Efter att det här hände så har min självkänsla totalt gått i botten, jag köper aldrig kläder för att jag känner mig aldrig fin, jag visar mig inte naken för honom, jag upplever min kropp som äcklig och motbjudande.
Nu har det gått ett år, och vi har inte bara problem med sexlivet utan bråkar om mycket annat också, men för min del tror jag att mycket bottnar i det som hände när han förlorade jobbet. Nu har det vänt, och jag har ingen lust till sex längre. Min sambo har lust nu, men inte alls lika ofta som förut. Vi har fastnat i ett moment 22. Han vill inte ta initiativ till sex då jag har förklarat att jag inte har någon lust, att jag bara bilr ledsen när han tar på mig. Och han vill inte göra mig ledsen. Båda vill känna lust igen. Men jag har så svårt att tro på att han verkligen vill ha sex eftersom han aldrig har sagt att han saknar mina händer på sin kropp, eller saknar att ha sex, eller är sexuellt frustrerad. Enda gångerna vi pratar om detta, är när jag tar upp det som ett problem. Ändå kan jag inte njuta utan blir nästan illamående de få gånger vi har (dåligt) sex.
Vad ska vi göra för att hitta tillbaka till lusten?