• mammaknasen

Erfarenhet av MAM:s bröstpump?

Funderar på att köpa en bröstpump och tycker att Mams:s ser bra ut. Någon som har provat denna, när och hur har ni använt den? Jag har en bebis på 2månader. Brukar ni ibland pumpa ur för att ex kunna vara borta en längre stund från din bebis?

• Svar på tråden Erfarenhet av MAM:s bröstpump?
  • mumla

Jag har en sån.
    Tänkte ha den för att kunna öka mjölkmängden i början och för att kunna pumpa ut om jag skulle till frissan eller nåt. Tycker den var ganska bra, men har ibland upplevt att locket skruvat av sig medans jag pumpat så att det har läckt lite.
    Mycket skönare att använda än apotekets billigaste pump som jag hade till mitt första barn.
    Har framförallt använt den när vi åkt långt i bilen och inte velat stanna en gång i halvtimmen för att amma när sonen var liten.

• mammaknasen

Ok, det låter ju bra. Jag hade också Apotekets billiga till mitt första barn och den tyckte jag var värdelös. Mam:s kostar ju endel så det är ju bra att höra sig för först. Tack!

• Yatzytjejen

Jag har MAMs pump, tycker den fungerar väldigt bra. Jag använder samma nappflaskor, så det är smidigt.

Har provat Avents också, men den är inte bisfenol-fri, så då ville jag inte ha den.

• betzy123

Jag gillar MAMs pump.. jag har den blå som det medföljde flaskor till och jag tycker den är jättebra! 

• EmmaKlemma

500:- betalde jag på apoteket

• Lingonblom

Man kan också hyra en elektrisk pump t ex på en BB-avdelning. Mycket mjukare och skönare och så slipper man pumpa själv och kan slappna av i soffan med en bok istället. Önskar jag hade upptäckt det tidigare.

Svar på tråden Erfarenhet av MAM:s bröstpump?