• Agarba­tti
    Äldre 31 Mar 09:46
    1879 visningar
    1 svar
    1
    1879

    Liknande erfarenhet?

    God Förmiddag FL!
    Ja då har man kommit till det stadiumet att jag valt att gå med här i FL. Skall bli spännande att se om man kanske kan få lite bra råd och tips under resans gång!

    Nåväl, till min fråga.
    Jag och min sambo blev ett par i januari och kort därefter så blev vi gravida. Varken jag eller min sambo kände eller känner att abort var ett alternativ. Vi är båda lyckliga i situationen och njuter av den till 110%. Men nu undrar jag om det finns någon där ute som har en liknande erfarenhet och har några tips på vad man bör tänka på.

    //Jonas

  • Svar på tråden Liknande erfarenhet?
  • Hampus­Pappa
    Äldre 15 Apr 16:52
    #1

    Hej.

    o ja, om man känner igen sig. Jag och min sambo hade väl några aktiva veckor innan vi konstaterade att våran kemi verkade stämma. Då hade vi väl bara umgåtts nån knapp månad. Men vi är nu glada föräldrar och njuter varje dag som går.

    Mina råd till er är :

    Ta dagen som det kommer, en stor floskel javisst. Men betänk följande.
    Om ni hade varit ett par sedan 10 år och haft en lång historia bakom er innan ni skaffade barn så skulle ni ha (tror jag) en betydligt tuffare resa. Mycket pga att skillnaden är så mycket större än den som ni har nu. Ni har bra möjligheter att göra nuet. Att inte fastna i gammalt groll och se till barnets bästa.

    Dvs. Har ni nu bestämt er att satsa på detta så kommer det inte vara så svårt att få det att funka. Vill man bara så kommer det att gå.

    Se även till att prata igenom lite praktiska detaljer om barnuppfostran innan barnet kommit.

    /HP

Svar på tråden Liknande erfarenhet?