• lilla mamma

katt dör av slagsmål??????

min katt dog idag,min granne tog hand om den tills vi kom hem.

han sa att den hade dött av slagsmål med en hankatt(hon var honkatt)
    kan detta stämma ,är det någon som har hört talas om sånt innan??

hon hade inga rivsår eller blod på sig ,kan inte förstå vad som har hänt..

någon som vet???????

tacksam för svar

• Svar på tråden katt dör av slagsmål??????
  • Trinity78

Usch vad hemskt! Tycker att det låter konstigt om hon inte har blod eller sår på sig. Vi har en hon- och en hankatt som slåss ganska friskt ibland men det blir också märken. Om du är osäker, prata med en veterinär och be hon/han undersöka kroppen.
    kram

• snobben

Låter konstigt att hon inte hade nå sår eller nåt som visar på slagsmål.

Beklagar verkligen, kikade in och tittade på bilden på henne, en jättefin katt!

• Juice

Personligen tycker jag det låter konstigt. Hade själv 2 katter förut som brukade skojbråka. Ibland gick det lite överstyr och nog syntes det när de slagits. En katt slåss med klor och tänder och nog borde det finnas massor med märken om slagsmålet dessutom var dödligt. Tycker du ska ta med kissen till veterinär så de får fastställa orsaken.
    Jag är jätteledsen för din skull. Vet hur det är att förlora en av sina "bebisar " Kramar

• lilla mamma

tack !!
    jag har redan begravt henne för att barnen inte skulle behöva minnas henne som död.

hon var världens goaste kise..

• Kajak

Konstig!

Jaa,, det kan vara slagsmål men samtidigt undrar jag om det kan vara en bilolycka?

Katten utan sår och är död är konstig men samtidigt måste man tänka på att hanekatt kanske har bet hennes nacke för hårt så hon dog?

Trist att hon dog när hon är en underbar husdjur.

Har 2 katttjejer hemma. Mor och dotter. Dom gnäller på varandra ofta.

• Mirris

Stackars er.. beklagar..

Kan ju berätta att jag sett 2 katter ha ihjäl en 3dje. Det var riktigt otäckt. Dom låter ju hemskt.. och den stackarn i mitten han skrek för livet!!!

Nu vet jag inte om dom tog livet av honom själva eller om dom hade haft hjälp från en bil/moped/fordon/barn... men han låg på trottoaren och försökte försvara sig.. när min kompis kom fram så var han tyvärr död.
    Hon kände ägaren så hon bar hem honom.. men på honom syntes det att han varit i slagsmål. Usch..
    Dom andra katterna såg inte ut som "tamdjur" och var troligen vildkatter... bor många såna där i skogen!

• maho0822

låter fel, vet inte hur men varför skulle en hona dö av slagsmål från en hane...?
    hane mot hane blir blodigt men inte dödligt...
    be om detaljer, kolla med djursjukhuset, obducera, jag tycker det låter skumt!

• siri jinx

Jag har läst ditt inlägg många gånger.

Och jag måste säga att jag håller med de som svarat dig, djur slåss mycket sällan till döden inom samma grupp. De börjar med att varna därefter hota och först därefter lättare skador. Först efter det är kampen allvar, om än inte på liv och död.

Min personliga åsikt är att det borde varit ytliga sår på din katt om den varit i slagsmål.

Jag sörjer med dig!

• Ergu

Det låter helt fruktansvärt och det verkar mycket märkligt att den dött av slagsmål. Det springer ju så mycket katter ute och en del har ju rejäla ärr efter bråk.
    Men att det skulle vara dödligt utan en skråma på kroppen verkar skumt.

Hur som helst är det otroligt tragiskt, jag får verkligen beklaga.

• Soulie

där jag bodde förut hade vi en grannkatt som var väldigt bra på att slåss ofta o mycket, han drog under den tiden vi bodde där två katter(som han antagligen dödat i slagsmål) till våran dörr för o visa oss hur duktig han var, så omöjligt var det nog inte )

• smulan76

Tycker också att det låter märkligt. Om den varit i ett dödligt slagsmål så borde det ju rimligtvis synas, för katter slåss ju som bekant med klor och tänder.
    låter mer som en bilolycka eller fallolycka...
    Men nu är ju lille kissen begravd, så låt det vara så och minns er fina kisse!

• reserverad

Stackars er! Jag lider med er.
    Men det later mer som en bilolycka eller nagon inre blodning, hjartfel eller nagot. Om det hade varit slagsmal skulle du ha sett det pa den.

• Anouk

Låter ju helkonstigt!!.. Dom brukar ju ge sig innan det går föör långt... Ledsen för er och kissens skull..*kram*

• lilla mamma

tack alla för era inlägg,jag saknar min fina bebis och den andre får vara innekatt från och med nu..
    vill inte att samma sak ska hända henne..

• Gumlan

låter snarare som om grannen haft ihjäl katten han kanske har kört på henne? & skyller på annat, det hör väl till absoluta ovanligheten att katter slår ihjäl varandra och gör dom det syns det!! garanterat!! stackare... *kramar om*

• s v e a

precis som andra har sagt: slår en katt i hjäl en annan katt så syns det. Rivsår, överallt och blod. Din katt kan ha råkat ut för ett kraftigt slag, tex påkörd av en bil. Då behöver det inte synas, men katten kan ha dött av skadorna ändå.

Nu är det försent att göra någonting åt saken, men tycker att du ska prata med din granne igen. Det kan ju hända att din katt har blivit påkörd, men ha kunnat tagit sig hem, och väl hemma råkat ut för ett slagsmål, som din granne har sett, men som inte var den direkta dödsorsaken.

Stackars liten kisse..

kram

• reserverad

Varfor tog inte grannen katten till veterinaren forresten? Eller ringde dig innan du kom hem?

• lilla mamma

han sa att katten sprang fram till honom och föll ihop o dog,
    det är just det som gör mig fundersam.....
    vet inte hur jag ska tolka det????
    jag lider med min andra kise hon går runt och jamar hela tiden,hon saknar sin syrra..

Svar på tråden katt dör av slagsmål??????