• Mummy

Åka med syskon till London - hur många dagar?

Har själv vart i London några gångr, men då har det vart enbart shoppingresor själv. Nu ska jag åka i slutet av augusti och kommer ta med mina syskon (11 och 15 år gamla). De är väl inte lika intresserade av att kolla butikerna som jag är så det får bli en del turistande och bara att slappa och ta det lugnt.
    Men hur många dagar kan vi tänkas behöva? Hur många dagar åker ni för att känna att det inte blir för stressigt? Räcker 4 dagar? 3?

• Svar på tråden Åka med syskon till London - hur många dagar?
  • evaoregon

Jag skulle nog åka en vecka, men om ni inte har så många dagar så skulle jag välja så många som möjligt.  Hellre 4 än 3 alltså.  {#lang_emotions_wink}

• Önskan

Oj, det finns ju hur mycket som helst att se och göra! Men, man blir ju ganska trött av storstadssemestrar. Vi var fem nätter förra året (jag, syster och mor) och vi hann med några museum, shoppade, åt, fikade, strosade runt och sen var vi väldigt trötta, så det räckte. Men man har ju lätt saker att göra i många veckor, men det kostar ju. Hade tänkt att åka till Madame Tussauds och liknande, men det var som mest turister på våren, så vi hade fått stå i kö i timmar. Ett tips är att köpa biljetter hemifrån till de saker ni verkligen vill se.

Kan verkligen rekommendera Natural history museum som är gratis! Det är jättestort och fint och har en stor dinosaurieutställning som är jättefin. Vi bodde i South Kensington och trivdes bra där.

• Mamma2001

När vi var i England så bodde i i Ascot. Vi åkte hela familejn (2 vuxna, 2 barn) och var där i fem dagar. En heldag med shopping inne i London, en heldag i windsor med shopping, en heldag i Windsor på Legoland.. sen slappade vi och hann med lite annat kul där emellan....5 dagar var rätt lagomt!

Svar på tråden Åka med syskon till London - hur många dagar?