• Annika1983

är i v. 37 och magen rör sig som det vore en alien där i!

Hur kan man slappna av när barnet i magen vrider å vänder sig hela tiden! Ena stunden är "rumpan" på vänster maghalva.. andrastunden känns det tomt där och den putar ut på höger sida.. många röselser är det! Spec. när man sätter sig ner å ska ta det lite lugnt. Tur är iallafall aatt huvudet är fortfarande neråt! *hoppas jag*

Tyckte de sa att magen skulle lugna ner sig nu :)

Hur går det med graviditeten för dig??

/Annika

• Svar på tråden är i v. 37 och magen rör sig som det vore en alien där i!
  • amelias

Är samma för mig, dock liite mindre rörelser än tidigare. Men jag är ju i v.39 och för mig verkar det f*n inte bli någon bebis! :p Hade hoppats att det skulle gå fortare med 2an men icke.. Dottern fick jag i v.38 och jag som gått och trott att h*n skulle komma tidigare *suck* Annars går jag här och vankar på. Ont mellan benen (bm trodde det var för att huvudet är fixerat och ligger i kläm med nån nerv) lite tungt att andas och allmänt trött. När har du bf? :)

• Tuttifrutti1

Samma sak här! Min lilla buse slår fortfarande kullerbytor i vecka 37, så här är det ingen ordning och reda alls Var iaf på ul idag och huvudet ligger neråt just nu. Men man vet aldrig så jag går på täta koller för att se hur den ligger.

jag vågar knapt dricka för då sätter den igång med ett jäkla liv

• ELMK

jag har samma sak dock är jag "bara" i v 33

Elias 090109, BF 100525
  • Mjau83

Här rör det sig också ganska mycket fortfarande (v.37+3), har upptäckt att det blir helt galet livat i magen om jag äter glass med konserverade persikohalvor. ;)

• Katarina30

Är i vecka 35 nu och det blir mycket rörelse innan jag ska till att äta lunch eller
    middag. Speciellt om det ska ätas kött av någon konstig anledning.
    Man kan verkligen se magen röra på sig och hur det knuffas och buffas där inne

Men jag tycker det är ganska mysigt, för då vet jag ju var bebisen har för sig
    Hicka känns lite mer olustigt.

• amelias

Nån som kunna sig veta om bebisen slutar rör på sig när det börjar bli dags?

• Annika1983

Kul att höra att det är fullfart hos er också.. började fundera på om det var onormalt.. ha ha

Jag har BF 24/4.. min dotter kom på Bf förra gången så jag hoppas verkligen att den här kommer lite tidigare... magens sf-mått är lika stort nu som magen var när jag var i v.39 med henne... 34.

Hoppas hoppas att bebis tittar ut snart.. är sååå nyfiken på vad det kan vara!
    :)

• BrunoBus

Samma här, full rulle. Men de senaste dagarna tycker jag den lugnat ner sig lite.. Har hört att den tar det lite lugnare när det snart är dags att titta ut.. Kan väl hoppas på det! :)

♥ Maxx 20090409 ♥ Bebis BF 20100505 ♥
  • Annika1983

Hur går det för er??

nån som fått sin klimp än??

/Annika

• hellajo

Är i v37+5 och är de fasen ingen lugn o ro, jo möjligtvis om jag rör mycket på mig och går. Jobbade sista dagen idag och igår var de full fart hela dagen från morgon och tills jag gick o la mig. De var jobbigt då pyret har pippi på att sparka på mina revben och upp i bröstkorgen.

• Akrobaten

Skönt att höra att det finns fler med vildingar i magen så sent i grav. Är själv i v 37+6 och den får sina ryck vid 21-22 på kvällen, ter sig helt galen en stund. Kanske inte gillar att sitta fast . Vad jag minns var inte sonen så i slutet men han var väldigt livlig tid i grav men jag kan ju oxå minnas fel.

`´`´~ Theodor 060722 ~`´`´ Syskon med BF 100430
  • UnderYtan

Jag är i vecka 37 (36+3) och här är det full rulle på bebis. Den har dock legat med huvudet neråt åt samma håll ända sedan vecka 28. Men vickar på baken gör den mycket!

?*¨*?.¸¸❤ BF 10 maj ❤¸¸.?*¨*?
  • Annika1983

Jag var hos BM i torsdags och hon sa att huvudet var fixerat nu. Så den lilla får böka runt så mycket den vill :)
    Hon sa det att det är bättre med en vilding i magen för då vet man att navelsträngen inte är runt halsen.

:)

• Nillan1985

För mig är det olika från dag till dag, men när jag var hos bm i tisdags så sa hon att bebisen inte är helt fixerad än och jag har bf på måndag 19/4.
    Fast det kanske inte blir helt fixerat förrän på förlossning.

Önskar verkligen att pyret kommer snart. Om inte annat för att min sambo driver mig till vansinne {#lang_emotions_smile} så fort jag suckar eller gör nåt annat ljud undrar han om det är dags..haha inte bara jag som är otålig.

Svar på tråden är i v. 37 och magen rör sig som det vore en alien där i!