raka sig mellan bena framför barnen?
är det bara jag som tycker att det är lite sjukt?
är det bara jag som tycker att det är lite sjukt?
Jag håller med, blir lite knasigt. Speciellt som min dotter apar efter allt som jag gör.
Knappast, eftersom min dotter som drygt 1,5-åring plötsligt meddelade "Jag vill sova utan blöja och ha bara nattlinne som du mamma!"
Så nog iakttar de och apar efter!
ja, jag har en kompis som berättade att hennes dotter hela tiden vill leka med en hennes rakhyvel, så hon fick en egen (fast med hylsan på) och så leker hon att hon rakar benen jämt när de står i duschen... och en dag så stod mamman och rakade sig mellan bena och berättade att hennes dotter började göra samma sak!
Precis så var det med Siri, vad gäller att raka benen. Hon kom in i badrummet när jag gjorde det och mycket riktigt testade hon också så nej, hon bör inte iaktta annan sorts rakning.
Dilemma! Vissa saker sköter man när barnen inte ser.
Men så kan ju saker o ting ske oplanerat som när någons barn på kräftskivan berättar (på tal om inget) "att pappa bär mamma i duschen..".
Det blev tydligen lite tyst efter :)
detta är anledningen till att jag inte vill raka mig alls. Nånstans. Jag vill inte överföra mina komplex till min dotter. Jag vill att hon ska växa upp utan pressen att man ska vara slätrakad. Oavsett om det är ben, snippa, armhålor.
Nej, såna grejer vill jag göra ifred... nu tror jag inte att min man tar efter mitt rakande av ben, instoppande av mensskydd och sånt, men jag vill göra såna grejer i lugn och ro. Finns fler toaletter i hushållet som de andra kan använda den lilla stunden