• N3D

raka sig mellan bena framför barnen?

är det bara jag som tycker att det är lite sjukt?

skulle aldrig kunna göra det, speciellt inte om jag hade en liten dotter, känns som att man sätter press redan då att allt måste vara hårfritt och slätrakat. 
    vad tycker ni? 
  • Svar på tråden raka sig mellan bena framför barnen?
  • 071001

Jag håller med, blir lite knasigt. Speciellt som min dotter apar efter allt som jag gör.

• sirisdotter

Knappast, eftersom min dotter som drygt 1,5-åring plötsligt meddelade  "Jag vill sova utan blöja och ha bara nattlinne som du mamma!"  
    Så nog iakttar de och apar efter!

• N3D

ja, jag har en kompis som berättade att hennes dotter hela tiden vill leka med en hennes rakhyvel, så hon fick en egen (fast med hylsan på) och så leker hon att hon rakar benen jämt när de står i duschen... och en dag så stod mamman och rakade sig mellan bena och berättade att hennes dotter började göra samma sak! 

fattar inte hur man kan vilja göra detta framför sina barn... känns helt skevt de gånger min son kommit in i badrummet när jag gjort det! speciellt när han frågar vad jag gör!
    vad svarar man då ??? haha
  • 071001

Precis så var det med Siri, vad gäller att raka benen. Hon kom in i badrummet när jag gjorde det och mycket riktigt testade hon också så nej, hon bör inte iaktta annan sorts rakning.

• pelle123

Dilemma! Vissa saker sköter man när barnen inte ser.

Men så kan ju saker o ting ske oplanerat som när någons barn på kräftskivan berättar (på tal om inget) "att pappa bär mamma i duschen..".

Det blev tydligen lite tyst efter :)

• N3D
    pelle123 skrev 2010-03-31 12:49:40 följande:
    Dilemma! Vissa saker sköter man när barnen inte ser. Men så kan ju saker o ting ske oplanerat som när någons barn på kräftskivan berättar (på tal om inget) "att pappa bär mamma i duschen..". Det blev tydligen lite tyst efter :)
    hahah ååh nej....! =/
  • Lady Dahmer

detta är anledningen till att jag inte vill raka mig alls. Nånstans. Jag vill inte överföra mina komplex till min dotter. Jag vill att hon ska växa upp utan pressen att man ska vara slätrakad. Oavsett om det är ben, snippa, armhålor.

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • TessaS

Nej, såna grejer vill jag göra ifred... nu tror jag inte att min man tar efter mitt rakande av ben, instoppande av mensskydd och sånt, men jag vill göra såna grejer i lugn och ro. Finns fler toaletter i hushållet som de andra kan använda den lilla stunden

• sirisdotter
    TessaS skrev 2010-04-01 10:12:45 följande:
    Nej, såna grejer vill jag göra ifred... nu tror jag inte att min man tar efter mitt rakande av ben, instoppande av mensskydd och sånt, men jag vill göra såna grejer i lugn och ro. Finns fler toaletter i hushållet som de andra kan använda den lilla stunden
    Har ett svagt minne av en liten flicka som plötsligt stoppade in en binda i sina underbyxor...  Kanske jag har drömt om det.
  • TessaS
    sirisdotter skrev 2010-04-01 10:18:32 följande:
    Har ett svagt minne av en liten flicka som plötsligt stoppade in en binda i sina underbyxor...  Kanske jag har drömt om det.
    Att det skulle hänt hos mig?
    Jag har en son, så nej... och eftersom jag är sådär ovanligt petig med att vara ifred när jag gör "intima grejer" på toa så kommer han nog inte ta efter det heller...
    (men han har sagt att "när jag blir en mamma och får en snippa, så ska jag...." vad det nu var...)
Svar på tråden raka sig mellan bena framför barnen?