• Despinetta

VÄSTERTORP- Är det ett bra ställe att bo på?

Vi har lite funderingar och undrar om det är någon som bor där eller känner någon som bor där. Är det barnvänligt? Stökigt? Störs man av E4:an? Lugnt, dvs känner man sig trygg där?

Hoppas någon kan informera!

M

• Svar på tråden VÄSTERTORP- Är det ett bra ställe att bo på?
  • Despinetta

jag är verkligen jättenyfiken!

• vadskajaghetadå

jag bor där..västertorp är ett pensionärsställe, det är lugnt och bra...jag trivs
    mestradels finns det trevåningshus av 50-tal
    det end ajag saknar är naturen....men det blir till att promenara till vinterviken, mälaren och sen kolla villor i mälarhöjden...på somrarna brukar jag gå och dricka cappuchino på minigolfen där jag brukar jobba...

• Sirlig

Jag har inte jättestor koll, men ryktesmässigt har jag för mig ha hört positivt om Västertorp. Det går fort in till stan därifrån om man jämför med en del andra förorter. Jag åker förbi där på väg till tennisen och jag har tänkt på att det ser väldigt lugnt och mysigt ut där faktiskt. Det kan mycket väl hända att E4:an susar lite, men det beror nog på var man bor i förhållande till den.

• vadskajaghetadå

störs av e4:an gör man bara om man bor precis brevid, vi bor hyffsat nära, så visst, går man ut på balkongen är det väl inte knäpptyst som på landet, men har aldrig tänkt på det..har även t-banan 50 m bort, men störs inte av den heller...

jag gillar folket som bor här...finns en stor park som heter lugnet, nära centrum....tycker det bor mycket barnfamiljer här..allafall vad man ser på öppna förskolan och som går omkring

• Despinetta

sannispannisen- Är det långt till Vinterviken? Tycker du att E4:an hörs mycket?

Sirlig- Roligt att höra att ryktet är bra! För det mesta läser man motsatsen; att ställen har dåligt rykte men att dom som bor där inte alls håller med.

• Despinetta

...och TACK för att ni ville svara!

• Despinetta

Glöm frågan om E4:an, den har du redan svarat på!

• vadskajaghetadå

nej jag har bara hört bra grejer, däremot kan man höra kanske att fruängen kan vara något stökigt (fast jag aldrig märkt nåt, men om du frågar nån) västertorp har ett betydligt bättre rykte, sen tycks folk tro att hägerstensåsen skulle vara mycket bättre men det tycker inte jag...

från västertorp där jag bor (isgränd) tar det kanske 30 minuter att gå till vinterviken, tycker det är att bra mål att promenara till, där har dom lkite speciella cafeer....

som sagt så jag bor väl andra huset från motorvägen...vår länga...liten väg...en länga till...och det är dom som bor precis brevid..min killes kompis bor previs brevid och jag har aldrig hört honom klaga, dock skulle jag akdrig kunna tänka mig att bo där...så det är stor skillnad på deras hus och vårt trots att vi bor kanske 200 meter ifrån..störs inte, som sagt,,bara ett svagt sus
Svar på tråden VÄSTERTORP- Är det ett bra ställe att bo på?