• Zessan84

Solblekt suflett! Enklast att byta tyg eller att färga?

Sufletten är helsvart, numera brun. Finns det något sätt att färga på? Innertyget på sufletten är vitt så kan inte färga i maskinen..

Eller hur byter man ut tyget? Själv kan jag inte sy, men kanske kan man lämna till någon?!

Ringde babyproffsen och dom skulle ha 2000:- för en ny! Helt sjukt..

• Svar på tråden Solblekt suflett! Enklast att byta tyg eller att färga?
  • pelle123

Hade en Peugeot cab på 90-talet. Den blev också solblekt och skulle kosta multum att byta. Så testa att impregnera med samma medel man kör på overaller osv.

Ett tips är: aldrig mer suflett, utan köp en riktigt med hardtop istället. Skönare på vintern och håller oljud och blåst ute.

• Zessan84

Vad är hardtop? Vi pratar barnvagn nu va? {#lang_emotions_laughing}

Finns det impregnering med färg i?

• GizmooGirl

Min sufflett var likadan. Fast min var grårutig i färgen. Detta hade blivit blekt till lila. Inte alls fint. Övriga vagnen var svart. Så jag köpte svart färg som man kunde måla på tyg ( märket heter palett, tror jag. Finns i typ vanlig sybutik osv. Kostar typ 60 spänn ungefär) och penslar. Sen målade jag suffletten och när det torkat så sprayade jag med impregenringsspray på det. Blev faktiskt ganska bra. Den svara nyansen blev inte exakt som den på vagnen, men det gjorde inte så mycket. Dessutom tål det regn och rusk så jag är väldigt nöjd med att ha gjort så. Tycker också det är helt hutlöst att det kostar 2000 spänn för en ny sufflett. Vi frågade också på Babyproffsen när vi ville ha en ny.

Lägger in en länk till min blogg så kan du titta på en bild. Jag har faktiskt målat större delen av det tyg som var grårutigt. Detta är en bild på sittvagnen som jag målade för ett tag sen.

emmapersson.myshowroom.se/

Lycka till med suffletten!

Svar på tråden Solblekt suflett! Enklast att byta tyg eller att färga?