• Mållgan

Lergigan eller Lergigan comp?

Fick idag Lergigan utskrivet för mitt fruktansvärda illamående (har provat postafen som funkar sådär och gör mig sååå rött), och undrar vad det är för skillnad mellan Lergigan och Lergigan comp?
    (visste inte att det fanns olika)
    Är det ena bättre än det andra?

Tackamför svar!! {#lang_emotions_throwup}

• Svar på tråden Lergigan eller Lergigan comp?
  • Strumpan08

Lergigan comp innehåller coffein och efedrin som är uppiggande. Lergigan kan annars göra en lite dåsig.

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Bibbif

... o på tal om trött. Det lär du nog bli av lergigan med skulle jag tro. Används inom missbruksvård o på häkte mm som som lugnande o rogivande.

• BaraCarolina

Jag fick comp, och jag måde inte alls bra av dem. Jag mådde illa hela tiden inte så som innan men lite illa hela tiden och så kände jag mig mer trött fast det va comp.'

Kände mig även vissen i humöret av dem och har nu slutat ta dem.

Men vi reagerar alla olika

• Buggster

jag fick lergigan och låg totalt utslagen i flera veckor, kände mig helt nerdrogad. Kunde inte ta hand om min lilla dotter så min man fick göra allt. Det hjälpte inte heller med att få i mig med mat efterosm jag var så borta. Sov i stort sätt dygnet runt. tog 3 tabletter om dagen, kommer inte ihåg vilken styrka men stor dos iaf...
    Fick inte ens reda på att det fanns nåt alternativ förrän det var för sent!

• Strumpan08

Oj, bara dåliga erfarenheter av lergigan här.. Jag har fått lergigan comp utskrivet för några veckor sen och tar mellan 4-6 tabletter per dag (enligt mvc-läkaren kan man ta upp till 8 per dag). Jag mår bättre nu än vad jag gjorde tidigare utan något läkemedel mot illamående då jag kräktes jämt och inte fick behålla någon mat, var helt slut och orkade inget, och bättre än vad jag gjorde med postafen då jag visserligen inte kräktes men bara sov dygnet runt. Nu mår jag illa på morgonen om jag inte vaknar några timmar innan och tar en tablett, men jag kan jobba och orkar vara vaken när jag kommer hem och äta middag med min familj. Och får behålla lite mat i magen om dagarna och har slutat gå ner i vikt.

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Mållgan
    Strumpan08 skrev 2010-03-31 14:07:02 följande:
    Oj, bara dåliga erfarenheter av lergigan här.. Jag har fått lergigan comp utskrivet för några veckor sen och tar mellan 4-6 tabletter per dag (enligt mvc-läkaren kan man ta upp till 8 per dag). Jag mår bättre nu än vad jag gjorde tidigare utan något läkemedel mot illamående då jag kräktes jämt och inte fick behålla någon mat, var helt slut och orkade inget, och bättre än vad jag gjorde med postafen då jag visserligen inte kräktes men bara sov dygnet runt. Nu mår jag illa på morgonen om jag inte vaknar några timmar innan och tar en tablett, men jag kan jobba och orkar vara vaken när jag kommer hem och äta middag med min familj. Och får behålla lite mat i magen om dagarna och har slutat gå ner i vikt.
    Har läst om rätt många som blivit hjälpta av Lergigan, typiskt bara att jag fick den som man blir så trött av.. Jag berättade ju ändå om hur jag blev av postafen.
    Får försöka få bytt till comp.
    Skönt att du mår bättre!
  • Lololo

jag fick både lergigan comp och vanliga men jag tar enbart den vanliga och tar man enbart en halv så blir man inte trött. de dämpar mitt illamående och jag kräks ej då. Tröttheten ger med sig rätt snabbt...

lycka till
  • pollykalasnjikov

jag har bara lergigan 25 mg. i början kände jag mig trött men man vänjer sig vid det. jag tycker man blir ganska lugn o fin och fri från illamående så jag rekommenderar dom!

• LittleMissN

Jag äter Lergigan Comp nu och åt även när jag var gravid med sonen! För mig är det det bästa jag har kunnat få mot illamåendet!

Kräktes med sonen från v9-32 och nu började jag redan med kraftigt illamående i v.5 och är nu i v.8, illamåendet har lättat något men jag fortsätter med Lergigan Comp ändå! Vågar inget annat!

Blir dessutom piggare utav dem och får mer energi! :)

Mvh Nath

• Buggster

Blir lite fundersam på vad min läkare tänkte på, jag fick lergigan 100 mg och skulle ta 3 om dagen...tänk effekten....

• pollykalasnjikov

OJ! 100 mg låter mycket!!!!!! och tre ggr om dagen!

Då förstår jag att du har varit helt däckad! 25 mg är ju dom man får som gravid. Tror nog du får kolla upp med din läkare så att dosen stämmer...
  • lightfish

100mg kan det inte vara.... :P  Men 10mg

Be om Lergigan Comp, ta dem efter att du lyckats få ner något; då är det mindre troligt att du mår illa av tabletterna. Det är bra att ha Lergigan också, men då tar du en när du ska sova.

Jag hade den sortens illamående som startade i samma sekund som ägget fästa och slutade när min bebis föddes och det enda som hjälpte var Lergigan Comp, Lergiganm, massa med vila och kärlek .

• Familjen Båge

På mig fungerade Lergigan bättre än Lergigan Comp.
    Lergigan gör så att man blir lite trött men det är därför du ska ta dom på kvällen när du går och lägger dig.
    Lergigan Comp ska man ju ta på morgonen och det va helt värdelöst på mig. Blev inlagd fast att jag åt upp till 6 tabletter Lergigan Comp per dag. Inget hjälpte, bara spydde och spydde.

Svar på tråden Lergigan eller Lergigan comp?