• spöke

Hur många visdomständer har du fått dra ut?

Sitter här på jobbet och tycker synd om mig själv och min onda tand... och undrar helt enkelt:

Hur många visdomständer har du fått dra ut? Och hur ont gjorde det egentligen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många visdomständer har du fått dra ut?
  • gulletussis
    Har inte fått några visdomständer (än)

• Vroooooom

Jag har dragit ut alla fyra. Hade ett helvete med visdomständerna eftersom att dom inte riktigt fick plats.
    Drog ut två i taget och första gången tog det en hel timme och även om det inte gjorde ont under själva utdragningen så hade jag galet ont i någon vecka efteråt. Andra gången gick det mycket lättare och det gjorde knappt ont alls efteråt.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Menhir

Alla 4 bortplockade/bortopererade. Inte var det roligt men inte så förskräckligt besvärligt heller, det gjorde ont ett par dagar efteråt.

Långt ifrån alla får några visdomständer, ibland får man 4, ibland 1 eller 2 minitänder. Nästan alltid är det de i underkäken som blir inflammerade och är besvärliga att ta bort.

Menhir, leg tandläkare

• vap

Hm inga jag har opererat ut två däremot =( Den biten gjorde inte så ont värre var det när bedövningen släppte. Stygnen i munnen skavde förfärligt massa.
    Anser att det är en förfärlig upplevelse och dyrt.

• Jambosana

Inga.

Jag kommer inte att få några heller för jag har inga anlag.

• vap
    Jambosana skrev 2010-03-31 17:05:29 följande:
    Inga. Jag kommer inte att få några heller för jag har inga anlag.
    *suckar avundsjukt*
  • Ciliaja

jag har inte fått några (än)

The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • Callistrate

Inga. Än... De jag har i underkäken har bara kommit upp till hälften (de där uppe inte alls, även om de finns där) vilket gör att jag då och då får hemska inflammationer i tandköttet där. Jag borde nog göra mig av med dem

• Denebola

Jag har inte dragit ut någon, däremot har jag opererat bort båda i nederkäken. Det var inte så jättefarligt egentligen, det värsta vid själva operationen var bedövningssprutorna. Sen var det ju lite bökigt dagarna efter när det var svullet och gjorde lite ont. Men jag fick värktabletter på recept som jag åt. Sen lossnade stygnen av sig själv efter någon vecka eller vad det var. Fick skölja munnen med något (fluorhexidin?) för att slippa bakterier.

Ska dock snart dra ut en visdomstand i överkäken (den sitter snett och skaver), vilket jag bävar lite inför då det är första gången jag drar ut en tand.

Den fjärde visdomstanden har inte kommit fram än.

Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
Svar på tråden Hur många visdomständer har du fått dra ut?