årsförbrukning av vatten?
hur många kubik vatten gör ni som bor i villa av med per år? berätta gärna hur familjen ser ut också. lite nyfiken hur vår vattenförbrukning är jämfört med andras.
hur många kubik vatten gör ni som bor i villa av med per år? berätta gärna hur familjen ser ut också. lite nyfiken hur vår vattenförbrukning är jämfört med andras.
125 m3
2 vuxna
1 barn
de liknade vårt med 2 vuxna o 1 barn o 122 m3.
hehe vi gör av med galet mycket vatten!
220m3 är vi beräknade till i år..
2vuxna 2barn(snart 3 barn)
Men då duschar/badar både vi och barnen varje dag,disk och tvättmaskiner går nästan dagligen om man slår ut det så vi sparar verkligen inte på vattnet..
Vi gör av med drygt 200 kubik, vilket enligt någon hemsida jag läst på, är en helt normal förbrukning för 2 vuxna och 2 barn. Numera förbrukar vi säkert mer, eftersom vi skaffat ett stort badkar .
Vi snålar inte och på sommaren vattnar vi en hel del.
ok om man jämför med er så känns de som vi har ganska låg förbrukning. men de känns inte som vi snålar heller eftersom vi alltid badar allihopa varje dag o tvätt o diskmaskin går ju för fullt känns de som...:P
Vi gör av med 230 kubik om året och vi är 2 vuxna, 4 barn. Barnen badar/duschar gärna länge och när flickorna duschar ihop kan dom stå 45 minuter utan problem. Diskmaskinen går vanligvis 1 gång om dagen, ibland 2 ggr. Tvättmaskinen går ofta och i genomsnitt blir det 2-3 maskiner om dagen. Så vi sparar inte direkt på vattnet även om man tänker att man borde varje gång räkningen på vatten och sen även avlopp kommer.... Suck mycket pengar blir det varje år.
Jag tror inte att det är speciellt normalt med en förbrukning på över 200m3,men jag tycker inte det kostar tillräckligt mycket för att vara värt att verkligen snåla in på det...Precis som hos er Cecese kan våra barn lätt stå i duschen i 45min eller så,oc det är det värt tycker jag!
På min står det 680m3 kan det stämma?