• agda8

När började ni köpa de första grejerna till er lilla bebis ?

Undrar lite när ni började köpa grejer till er lilla bebis ! e i vec 5 nu och har börjat fundera lite på de ! tkr de e lite tidigt att börja handla nu !  e lite orolig för mf , har inte hänt nåt konstigt lr så , men hur vanligt e de ? e väl ganska vanligt innan typ vec 12 ? jag tänker på de ganska ofta faktiskt ! vill ju inte köpa massa bebisgrejer om de inte blir nån bebis :S 

• Svar på tråden När började ni köpa de första grejerna till er lilla bebis ?
  • Anatha

Jag köpte allt efter vecka 30 någon gång. Man behöver inte så mycket så överhandla inte och tro inte på allt de försöker sälja på dig. Det är dessuotm roligare att handla till barnet när man vet vad det är för någon och vad det gillar samt vad man själv gillar. Tex klädmässigt fick jag rådet att inte köpa byxor med fot på utan använda strumpor jag föredrar tvärt om och gillar fotbyxor och använder inte strumpor. Så kom ihåg att du inte riktigt vet vad du vill ha innan.

Men å andra sidan känner du för att shoppa loss så gör det

• Minikatt

Fast du väntar ju ett barn, inte missfall Även om risken är störst de 12 första veckorna finns den ju kvar även resten av tiden så säker kan man ju aldrig vara. Du kan vänta till vecka 39 att köpa saker och det kan ju ändå gå tokigt under förlossningen.

Men hur som helst; efter ultraljudet i vecka 12 och allt var bra, firade jag det med att köpa första bodyn Sen köpte vi det mesta from vecka 22 ungefär.

• agda8

okej , men typ barnvagn och spjälsäng och sånt . när köpte ni de ? hehe . e köpsugen redna nu ! vill inte behöva köpa allt på en gång ! tkr ni de e för tidigt om man skulle börja småhandla nu?

• Anatha
    agda8 skrev 2010-03-31 18:01:16 följande:
    okej , men typ barnvagn och spjälsäng och sånt . när köpte ni de ? hehe . e köpsugen redna nu ! vill inte behöva köpa allt på en gång ! tkr ni de e för tidigt om man skulle börja småhandla nu?
    Om det känns bra för dig är det inte för tidigt.

Men vänta lite med de stora kostsamma sakerna så du inte spontanköper utan kollar runt lite så du vet vad du vill ha. Ta inte första bästa barnvagn så att säga. Sen är ett tips också att kolla begagnat då barngrejer sjunker snabbt i värde fast de knappt är använda. Har du mycket släkt och vänner kan det ju också hända att du får en del grejer. Vi fick så mycket kläder att jag inte ens har hunnit använda allt innan det är för litet.
  • Tilda21

Köpte lite kläder efter ul i v18.
    Är nu i v 21 och ska köpa vagn, spjälsäng, skötbord osv om några veckor.
    Ingen idé att stressa. Du har ju tid på dig att handla.

Men köpte faktiskt två små vita strumpor redan efter pluset. Det hela var så oplanerat och jag var så chockad så jag var tvungen att ha något hemma så det kändes mer på riktigt och något som påminde mig om vad som var pågång

• agda8

hehe okej . blir nog att vänta ett tag me handlandet men kanske köper nåt litet om ett tag ! :) har inte berättat för några närstående än så ska nog inte handla förrän jag berättat , de lär ju undra annars :P när berättade ni ?  i vilken vec ?

• Aviana
    agda8 skrev 2010-03-31 18:01:16 följande:
    Haha, du verkar vara precis som jag. Jag tror att jag går in i vecka 7 imorgon (har inte riktigt förstått den där räkningen än, och vet inte om den stämmer), och jag vill SÅÅÅÅ gärna gå och handla! Alla förbannat pyttesmå strumpor och bodys, arh! Så jäkla söta :D

Men jag får vackert vänta ett tag till.. motvilligt :(
  • agda8

Aviana :  håller helt  me dej !  vill börja handla nu , men får nog vänta ett litet tag iaf :)

• Mabaja

Jag kommer köpa grejer först efter rul. Då vet man ju lite mer! så om en månad ungefär börjar vi köpa det första! =)

• sisterinlaw

Vi köpte första bodyn innan vi ens börjat försöka. Köpte lite mer kläder strax efter plusset. Köpte skötbord (men monterade ej på skötbordsdelen) och ngn grej som jag ej minns i v.7-8. Alla bebissaker vi behövde från IKEA i v.12-13. De flesta övriga sakerna i v.19-20 på Ullared (inklusive vagga som vi monterade upp direkt). Vagnen beställde vi i v.16 och den levereras om en månad ungefär (ltd edition, annars hade vi väntat med att beställa till efter RUL för att försäkra oss om att vi ej skulle ha tvillingar).

Har bara lite småsaker kvar att handla nu, går in i v.23 imorgon, och är väldigt nöjd med det. Började få foglossning för ett par veckor sedan och den blir inte bättre med tiden. Såg en kvinna rullas runt på IKEA höggravid när vi var där och köpte våra saker. Det är inte min drömshoppingrunda direkt.
Svar på tråden När började ni köpa de första grejerna till er lilla bebis ?