• Uddabus

    Humöret innan förlossning?

    Hur har erat humör varit innan förlossning???

    Jag har haft ett sånt hemskt humör nu i 2 dagar och jag känner inte igen mig själv riktigt...

    Är i v 38 nu så det kan ju mycket väl komma nu... Om inte annat så kan man ju hoppas iaf...

    Är så fruktansvärt irriterad hela tiden...

  • Svar på tråden Humöret innan förlossning?
  • Tigertofflan

    Jag har inte märkt ett smack alls annorlunda innan det väl satt igång för mig.
    Alla mina 3 förlossningar har startat med värkar.

    Angående humöret, så ÄR det ju så att man har massa hormoner som lever loppan, och humöret kan pendla hur som helst. Att man sedan bara har ett par veckor kvar till bf, gör ju inte att man blir mindre lättirriterad, man vill ju träffa sitt lilla knyte!!

  • Felicia6

    Jag funderar oxå lite på det där..
    Igår var jag sååå vansinnig på min sambo. Har aldrig varit så vansinning på han under hela tiden vi varit tillsammans, o ändå hade han knappt gjort nåt

  • Jefa

    Mamma berättade att humöret kan bli MYCKET sämre innan förlossningen sätts igång! Verkade stämma på mig iaf

  • Felicia6

    busbus, har märkt att jag blivit irriterad idag med, men ingenting går att jämföra med igår.. jag var nära att be han dra åt helvete, och det är inget som jag brukar göra precis..

    Jefa, säger hon det? Var det så för dig?

  • Uddabus

    Plus att jag har varit illamående idag å det har jag inte varit på länge nu ju... Förvärkar har man haft men det behöver ju inte betyda något för det...

    Men det var ju en tanke jag fick bara... Att humöret är i botten när det är på g...

  • Uddabus

    Felicia6
    Det kan jag mycket väl förstå... Nog har jag haft ett jä*la humör nu i graviditeten men detta är ju värre än värst...

    Men bara mot sambon och ja jag har blivit lite irriterad på folk här inne som måste ifråga sätta ts:are och verkligen gå in för att missförstå...

  • Rebecca

    så var det 2 dagar innan tredje barnet föddes... *s* jag satte verkligen fart på sambon.. putsa fönster o ta hand om allt möjligt.. han kunde INTE komma undan familjen runtomkring märkte stor skillnad.. jag var på honom om allt i två dar..
    kände mig som en häxa *s*

  • Jefa

    Felicia
    Japp, ja och Jimmy var OVÄNNER strax innan värkarna började. Tydligen ska det bli något i kroppen som påverkar humöret när förlossningen är nära

  • Jättenjorm

    Åh , jag hoppas det ni skriver stämmer för i så fall är det nära

  • Felicia6

    busbus, det "ironiska" är att jag inte har haft såååå dåligt humör under graviditeten heller.. så då detta kom så fick jag världens chock.. Jag trodde faktiskt inte att jag kunde vara så vansinning att jag var tvungen att bita mig i läppen för att inte be han dra åt helvete.. Fick väldigt dåligt samvete på kvällen måste jag säga..

    Jefa, ja, som sagt.. Igår var jag såååå vansinning på tony att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.. jag var så nära att be han dra åt helvete att jag fick bita mig i tungan :-S

  • Uddabus

    Jag kommer inte ihåg att jag var så irriterad när jag skulle ha min son men denna graviditeten har ju inte varit alls lika så...
    Men jag får oxå hoppas att ni har rätt... =)

  • Uddabus

    Nä det ska du inte ha felicia6 Han får ju ta någon smäll han oxå... =) Det är ju inte lätt för dem att leva med gravida kvinnor... Men har man legat på topp så får man ta det... Ha ha ha

  • Felicia6

    busbus, han bad om ursäkt då vi kom hem o så hade han köpt godis och en skrapbingo som förlåtpresent till mig.. så han är så söt o finner sig i detta..
    men jag tycker själv att jag var onödigt arg för en sån skitsak..
    (Jag tyckte han var lite för larvig o skämtade för mkt under dagen o kvällen..hmm)
    Tänk att jag ville be han dra åt helvete för att han försökte göra alla nöjda o glada? Hemska mig

  • Norrlandsflamman

    Jag kan sammanfatta humöret i ett ord: Frustration.

  • Soldahl83

    Åååå jag hoppas ni har rätt om det kassa humöret. Har väl varit ganska trött på tillståndet i 3-4v nu men idag e något extra. Känner så jävla irritation på allt å alla å mest irriterad e jag över att medan alla andra kan göra kul saker så kan jag inte annat än att sitta still å titta på 😭orkar inte ens gå en promenad på 100m. Har igångsättning den 14 men barnmorskan sa att hon trodde han kommer redan nästa v om inte till och med i helgen. Det e barn nr 5 så man kan tro jag ska vara van å ha ett hum om det e på g eller inte men har blivit igångsatt med alla så jag har aldrig hunnit få dom vanliga symptomen på att det startar. Har adhd oxå så att inte kunna röra mig är ett rent helvete mentalt. 

Svar på tråden Humöret innan förlossning?