• hemmafrun

Sälja guld

Låter kanske konstigt men här hemma finns det massor av gammalt trasiga guldhalsband, örhänge utan par, gamla förlovnings ringar och maken har en massa skrot från sitt ex etc.
    I dag när jag städade samlade jag ihop skrot högen och bestämt mig för att sälja och använda pengarna till att köpa något roligare smycke för.
    har kollat in guldpriserna men undrar eftersom jag inte har någon våg ung vad tex en ring kan väga hur många gram om det är en slät liten och ett guldhals band etc..förstår att det är svårt eftersom det kan variera men väger det under ett gram eller ungf?
    Här är jag total idiot på vikter...:(
    :)

• Svar på tråden Sälja guld
  • mamita64
    hemmafrun skrev 2010-03-31 21:02:54 följande:
    Låter kanske konstigt men här hemma finns det massor av gammalt trasiga guldhalsband, örhänge utan par, gamla förlovnings ringar och maken har en massa skrot från sitt ex etc. I dag när jag städade samlade jag ihop skrot högen och bestämt mig för att sälja och använda pengarna till att köpa något roligare smycke för. har kollat in guldpriserna men undrar eftersom jag inte har någon våg ung vad tex en ring kan väga hur många gram om det är en slät liten och ett guldhals band etc..förstår att det är svårt eftersom det kan variera men väger det under ett gram eller ungf? Här är jag total idiot på vikter...:( :)
    Jag gick till guldsmeden och bad dem väga en tjejring ca 4gram
    jag ska nämligen också säla allt skrot som ligger här och ville ha något att jämföra med
  • Krokusen

Jag sålde guld till SMSGULD. Det fungerade jättebra. Jag fick mycket mer pengar än vad jag räknat med. Kul att tjäna pengar på skräp som ligger.

• M C

Det är bättre att gå till pantbanken eller byta till nåt vettigt.
    Guld till butik får man inte mycket för. Jag bytte till mig en vigselring, hade jag bara sålt guldet hade jag inte fått lika bra deal.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • hemmafrun
    M C skrev 2010-04-01 17:53:42 följande:
    Det är bättre att gå till pantbanken eller byta till nåt vettigt. Guld till butik får man inte mycket för. Jag bytte till mig en vigselring, hade jag bara sålt guldet hade jag inte fått lika bra deal.
    smart tips!
  • badplats

Guldpriset ligger rätt högt nu, jag sålde guld för någon vecka sen. satte mig ner innan och ringde runt till alla guldsmeder i området och kollade vad dom tog per gram.. det är bra skillnad kan jag säga. så sätt dig o ring runt innan.. du kan tjäna rätt mycket på det =)

• Fikabröds Kungen
    Hur mycke är det du vill sälja ?
    Jag kanske vill köpa :)
    Brukar köpa lite då och då ifrån pantbanks auktioner håller på att samla ihop några gram till för ja har tänkt göra eget designat smycke till frun med hjälp av en smed.

Så beronde på hur många karat å hur mycke du har så kanske jag som sagt ä intresserad
  • mamita64
    Krokusen skrev 2010-04-01 17:44:17 följande:
    Jag sålde guld till SMSGULD. Det fungerade jättebra. Jag fick mycket mer pengar än vad jag räknat med. Kul att tjäna pengar på skräp som ligger.
    Det var skönt att höra att du är nöjd med smsguld.
    Dit har jag tänkt sälja mitt nämligen.
    Jag ringde runt och kollade guldpriser på många olika ställen, men där var det bäst betalt.
    Ja, förutom ifall jag hade velat lämna in mina smycken till guldsmeden här och få ett tillgodokvitto, då hade jag fått mer. Men jag ska inte köpa mer, vill bara ha pengarna
  • hemmafrun
    Fikabröds Kungen skrev 2010-04-04 02:56:49 följande:
    Hur mycke är det du vill sälja ? Jag kanske vill köpa :) Brukar köpa lite då och då ifrån pantbanks auktioner håller på att samla ihop några gram till för ja har tänkt göra eget designat smycke till frun med hjälp av en smed. Så beronde på hur många karat å hur mycke du har så kanske jag som sagt ä intresserad
    Jag bor i USA så det är nog krångligt...Men jag hittade 5 halskedjor, tre hängen som jag aldrig gillat.., 7 örhängen utan par..:/
    En ring.
    Mvh Linda
  • Fikabröds Kungen
    hemmafrun skrev 2010-04-05 14:58:50 följande:
    Jag bor i USA så det är nog krångligt...Men jag hittade 5 halskedjor, tre hängen som jag aldrig gillat.., 7 örhängen utan par..:/En ring.Mvh Linda
    Ok tackar för svar ändå ?
    Hoppas det löser sig och att du får bra betalt
Svar på tråden Sälja guld