• liizaa

BF idag, känner "hugg" i underlivet ???

hej ja har en fråga, jag har bf idag ( 31/3) men våran lilla prinsessa har bestämmt sig för att de är bättre i mammas mage.

jag har haft massa jobbiga förverkar och varit inne 2 gånger.
    nu undrar ja om ni vet om de är nära eftersom att de känns som hugg i underlivet .. är väldigt otålig av mig och tycker inte alls om att vänta men som sagt. den som väntar på nott gott väntar aldrig för länge :)

är bara så hbimla nyfiken på dom där "huggen" någon som kan svara?

• Svar på tråden BF idag, känner "hugg" i underlivet ???
  • SuperDanil

jag har haft hugg med båda barnen. Lååååååångt innan bf. (10-15 v innan)
    Jag säger/skriker alltid åhhh nu borrar den ner sig igen! gör förjävla ont iaf (hos mig då)
    jag tror det är att bebis kommer åt nerver eller dyl där nere och då känns det så.

så ja... jag kan ju inte säga att det beror på att förlossningen är på g. det har det ju inte varit för mig iaf. bara en för mig naturlig del av graviditeten.

• SuperDanil

men det kan ju kanske vara så att bebis nu börjar sjunka ner lite och förbereder sig för att komma ut. och på den vägen så kommer den åt lite sådant som gör ont
    ja, kanske?

• hannasanden

Har också BF idag, 31:e, o känner också huggen du pratar om. Lite foglossnings känsla, fast mer. Ibland ilar det till som om barnet kom åt urinröret eller nått, sån strålande smärta.  Sen har jag lite förvärkar o sammandragningar. Man letar ju efter alla tecken som bara finns på att det ska vara förlossning på gång{#lang_emotions_smile}

Tredje barnet, o hade inte alls räknat med att "behöva" gå tiden ut... 

Så segt! Vill ha min bäbis nu ju...

• Camilla85

Av egen erfarenhet så har jag känt dom där huggen när bebisen sjunker/fixerar sig! Känns typ som knivar som skär i underlivet! Riktigt obehagligt... Har haft så (tyvärr) i fleeera veckor innan förlossningen, med alla 3 barn... Men har du Bf idag så är det ju nära i vilket fall som helst! ;) hehe

***Amber 071120, Liam 090223 & bebis i magen BF April-2010***
  • Makane
    liizaa skrev 2010-03-31 22:38:14 följande:
    hej ja har en fråga, jag har bf idag ( 31/3) men våran lilla prinsessa har bestämmt sig för att de är bättre i mammas mage. jag har haft massa jobbiga förverkar och varit inne 2 gånger. nu undrar ja om ni vet om de är nära eftersom att de känns som hugg i underlivet .. är väldigt otålig av mig och tycker inte alls om att vänta men som sagt. den som väntar på nott gott väntar aldrig för länge :) är bara så hbimla nyfiken på dom där "huggen" någon som kan svara?
    Oj det låter som om jag skulle kunnat skriva den TS. Förutom att mitt BF var 26/3. Har också haft massa jobbiga förvärkar och varit inne på förlossningen 2 ggr i tron om att det var på gång. Får hoppas på tredje gången gillt när det väl blir dags. {#lang_emotions_wink}

Har också sådana hugg. Tycker det känns ungefär som när bebis fixerar sig fast MYCKEt värre. Igår gjorde det så ont att jag studsade upp ur soffan (om man nu kan det när man känner sig som en valross). Men jag tror nog att det är att bebis trycker sig neråt och kommer åt ngt. Den är ju på väg nu oavsett om den kommer idag eller om en vecka eller två. {#lang_emotions_smile}

Jag har sedan igår haft ondare än jag haft innan. Men jag vågar inte tro att det skulle vara på gång. Har liksom blivit så bränd de 2 tidigare gångerna. Är du öppen ngt?
  • liizaa
    Makane skrev 2010-04-01 10:32:22 följande:
    Oj det låter som om jag skulle kunnat skriva den TS. Förutom att mitt BF var 26/3. Har också haft massa jobbiga förvärkar och varit inne på förlossningen 2 ggr i tron om att det var på gång. Får hoppas på tredje gången gillt när det väl blir dags. Har också sådana hugg. Tycker det känns ungefär som när bebis fixerar sig fast MYCKEt värre. Igår gjorde det så ont att jag studsade upp ur soffan (om man nu kan det när man känner sig som en valross). Men jag tror nog att det är att bebis trycker sig neråt och kommer åt ngt. Den är ju på väg nu oavsett om den kommer idag eller om en vecka eller två. Jag har sedan igår haft ondare än jag haft innan. Men jag vågar inte tro att det skulle vara på gång. Har liksom blivit så bränd de 2 tidigare gångerna. Är du öppen ngt?
    hej haha hoppas din bebis kommer snart då när du väntat så länge, ja har inte öppnat mig någonting alls bara tappen som blivit lite kortare. hade hoppats på att slippa gå över tiden men som sagt min bebis gillar vell mammas mage :P tror dom väntar tills värmen kommer lite mer
  • liizaa

tack alla för bra svar, uppskattar verkligen :) hoppas bebisarna kommer snart

* my babygirl is my seivier *
Svar på tråden BF idag, känner "hugg" i underlivet ???