Tradition att farmor bär fram barnet på dopet?
Det påstår farmor. Att det sedan länge har varit farmor som burit fram barnet till altaret. Men det är väl den föräldrarna väljer och oftast en av faddrarna?..
Det påstår farmor. Att det sedan länge har varit farmor som burit fram barnet till altaret. Men det är väl den föräldrarna väljer och oftast en av faddrarna?..
Hehe, har jag aldrig hört.. Hoppas det inte är sant :D
Har heller aldrig hört..mina barn har blivit framburna av sina gudföräldrar/faddra.
Har jag aldrig hört Men det kanske är tradidition i din mans familj?
aldrig hört om det. det är väl föräldrarna som gör det? alternativt gudföräldrarna, om man vill ha såna.
Det var ngt nytt. Här vi bor är det Enligt tradition faddrarna som bär men det blir allt vanligare att föräldrarna bär själva.
Föräldrarna eller faddern/gudföräldrarna, kan bero på om det är ett privat dop eller ett dop där flera barn döps samtidigt i samband med högmässa. Var i landet är det tradition att farmodern bär fram barnet?? Tror som många andra att det är en familjetradition...
Aldrig nånsin hört o aldrig nånsin varit med om!
Håller med övriga.
Har jag inte hört något om, eller varit med om.
Dessutom har bara faddrar samt vi föräldrar varit inbjudna på samtal till prällen innan dop, han/hon borde ju rimligtvis ha sagt något om det varit tradition. Våra barn har burits av deras faddrar iallafall.
Haha, aldrig hört talas om det. Håller med de andra. Kan det vara så att farmor hittat på för att hon vill bära fram barnet?