• Björkeli

Går det att rama in bebis kläder?

Hejsan!!

Har sparat mina tösers första kläder o skulle vilja rama in dessa o hänga över våran säng. Var kan jag hitta ramar som går att använda till det?

Pris?

Tack tack!!

• Svar på tråden Går det att rama in bebis kläder?
  • Lalune2

Ojdå, ingen aning! Men rent spontant tänker jag mig IKEA-ramar men de kanske inte funkar?

Annars kan man ju alltid lämna in det hos någon ram-makare, men det kostar väl en del.

• Björkeli

Soleil: Har kollat på IKEA...men hittade inget.

Det finns ju två alternativ... Antingen en ram med glas, som är djup. Eller en vanlig ram men plast. När jag var mindre hade min kompis kläder inramade på tavla med plast... Så de bara ska finnas ju!!

Tack !

• fru bengtsson

Panduro har väl tittskåp tror jag. Annars måste du ju kunna gå till en rammakare eller så?

• Björkeli

Tittskåp? Det låter inte som något som skulle vara 1mx1m.

Rammakare... hmm...
    Alltså, jag bor på landet. Jag vet knappt vad sådant är!

Ofta brukar man ju dyka på sådana dära konstiga saker som man ibland vill ha på ställen som T ex Clas Ohlson o sånt... Får utforska lite hemsidor kanske...

tack snälla för er hjälp tjejer!!

• fru bengtsson

Hur stora var sin flickor när de var små egentligen? 1x1m!?

• Lalune2
    FB!

Usch, vad jag känner mig fnittrig ikväll! Och jag kan ju inte direkt påstå att ni hjälper mig att bli _mindre_ fnittrig precis!
  • Björkeli

Fru B:

Min tanke var att ha stora ramar, tycker det är snyggt! O så inte så mkt mer på den väggen...

Dessutom var de 4,6kg o 5,1kg så tittskåp låter ganska kul!

• Sammet

Jag hade samma idé om klänningar min mamma sydde till mig när jag var liten.
    Det har inte blivit av än...
    Men då fanns ramar på IKEA med lite djup i mellan glas och botten, inte djupa som tittskåp. Vet inte om de finns kvar men blev sugen på det igen nu, så jag ska kolla nästa IKEA-runda.
    Lycka till

• giz
    hitta en stor ram på dollar store meeeeeeeeeeeeen den var inte tillräckligt djup *morr* iaf så har jag nu grava funderingar på att dra silvertejp på baksidan så att bakstycket sitter kvar ingen som ska titta där iaf...... hade funkat om det inte vart axelvadd på bodyn som hör till klänningen morr morr men skam den som ger sej
  • Tjohalia

Jag har ramat in en tröja som jag hade när jag var liten, den har jag satt i en vanlig ram med glas, baksidan däremot bågnar ut lite men det gör ju inget... Den har jag köpt på en affär som är återförsäljare av panduro saker. (lägger in en bild i galleriet, klart om 2 minuter)

• Smajla

Jag ramade in t-shirts på jobbet och köpte då vanliga ramar (med glas i) på Coop Forum - funkade finfint!

• Sammet

Om det är en liten passepartout mellan glas och botten så blir det ju lite mellanrum.

• Madge

Men, vilken härlig idé! Har ingen idé om dem, men måste bara lovorda idéen lite

• fru bengtsson

Haha, jag tänker sno din idé! Jag hittade en gammal träram till ett fönster i garaget och det tror jag funkar finfint! Fast den var inte så stor som du hade tänkt, men jag tror det blir bra i alla fall...

• Isfjord

Galerix har mycket ramar.
    Köp annars en vanlig tavelram med glas och bygg en låda+baksida i tunn plywood eller MDF.

• Björkeli

Alltså, denna gången var det inte Madge...men inte långt ifrån!

Isfjord: Tack!!

Fru B:

Det låter skitsnyggt!!

• Jica

JAg vet en kompis som har ramat in kläder men jag vet inte vart hon köpt ramen, tror dock att det är en helt vanlig ram....

• pressan

man kan oxå hänga på läckra galgar.. så har jag gjort

Svar på tråden Går det att rama in bebis kläder?