• Underlig

Viktigt med utsikt?

Vi har varit och kollat på en lägenhet och nu funderar jag, hur viktigt anser du utsikten är?

• Svar på tråden Viktigt med utsikt?
  • Karpet

Det är viktigare med insikt

Skämt å sido, trevlig utsikt är för mig en bonus. Jag skulle inte betala enorma summor för det men visst är det trevligt. Jag skulle undvika att med en betongvägg som utsikt åt ena hållet och en bilskrot åt andra.

• Fille Fjonkan

Så länge jag bor i lägenhet vill jag gärna ha bra utsikt. Den behöver inte vara särskilt vacker egentligen, huvudsaken är att jag ser långt - det ger i alla fall mig en känsla av rymd. Lägenheten känns större. Det viktigaste för mig är dock att inte ha någon insyn.

Hade jag hus och trädgård däremot tror jag att jag skulle sträva efter att inte ha någon utsikt - utan i stället slå upp staket och plantera häckar och träd för att få vår lilla egendom att bli så insynsskyddad och privat som möjligt. Om vi inte råkar snubbla över en gratis sjötomt eller dylikt förstås...

• Äppelpaj

För mig är det viktigare att det inte är nån insyn än att det är vacker utsikt.

• Underlig

Jättetaskig utsikt åt 2 håll, (den är åt 3 håll) men den har öppen spis!!!

• Nika75

Utsikten betyder jättemycket tycker jag. Förut bodde jag i en lägenhet med utsikt mot en grå innergård men det var egentligen inte förrän jag flyttade därifrån som jag insåg hur skönt det var att ha något fint utanför fönstrena. Nu bor jag med fönster mot en liten lugn allégata och de är så fint med träden i alla höstens färger utanför fönstret.

Jag läste faktiskt om en undersökning om sjukhusmiljö och tillfrisknande som visade att patienter med träd och grönska utanför fönstrena kunde åka hem fortare - de mådde helt enkelt bättre! Sedan, om man bor i en lägenhet eller villa med fönster åt olika håll och alla inte har en dunderfin utsikt så är det kanske okej, tycker jag. Men frågan är ju också vilka rum den "tråkiga" utsikten är... Är det vardagsrummet och köket, där man vistas mycket då skulle jag definitivt tveka.

• ladyhawk

Fin utsikt (inte nödvändigtvis takåsar eller vatten) är viktigt för mig, men som sagt här ovan öppen spis uppväger mycket.

Svar på tråden Viktigt med utsikt?