När ger man påskäggen?
När är det barn ska leta/få sina påskägg med godis/present? Är helt förvirrad när man ska ge det.
Tacksam för svar.
När är det barn ska leta/få sina påskägg med godis/present? Är helt förvirrad när man ska ge det.
Tacksam för svar.
vi brukar ge de äggen med godis på lördagen.då det ändå skulle ha ätit lördagsgodis!
På påskafton, alltså på lördag.
Vi tycker det är tråkigt att bara ge ett ägg så vi ordnar påskharens skattjakt. Än så länge kan inte barnen läsa men jag har tagit foton på olika saker (närbilder som dem får klura lite på) för att slutligen leda fram till där äggen är gömda. Bara ett tips om någon vill göra något annat än bara lämna över äggen.
Vi ger på påskafton
Vi ger på påskafton. Vi ritar bilder på olika saker. När de hittat den saken finns där en ny bild osv ända fram till ägget. Så det tar dem nog en 10-15 minuter att hitta fram till äggen
Som varannanhelgspappa ger jag mina barn sina påskågg sista gången jag ser dem innan påsk. Jag tror de blir lika glada ändå
påskaftons morgon
Vi brukar gömma ägget någonstans på sonens rum och när vi äter frukost brukar vi säga att påskharen varit och gömt ett ägg till honom på natten.
Vi brukar ge barnen ett ägg, modell jättelitet, på långfredagen. Sen det "riktiga" ägget på påskafton
Påskharen brukar gömma äggen i barnens sängar. Så påskaftons morron inleds med att leta ägg.
Vi brukar ge på skärtorsdagen, men jag kunde inte hålla mig så min dotter fick äggen i onsdags. Men hon äter inte upp godiset så hon har nästan hela ägget kvar. Lär ju räcka en vecka till oxå i denna fart. Hon är inte lik mamma iallafall.