• Maggiepuh

När ger man påskäggen?

När är det barn ska leta/få sina påskägg med godis/present? Är helt förvirrad när man ska ge det.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden När ger man påskäggen?
  • ebben

vi brukar ge de äggen med godis på lördagen.då det ändå skulle ha ätit lördagsgodis!

• Aros

På påskafton, alltså på lördag.

Vi tycker det är tråkigt att bara ge ett ägg så vi ordnar påskharens skattjakt. Än så länge kan inte barnen läsa men jag har tagit foton på olika saker (närbilder som dem får klura lite på) för att slutligen leda fram till där äggen är gömda. Bara ett tips om någon vill göra något annat än bara lämna över äggen.

Stolt mamma till Agaton (2004) och Ludvig (2008)
  • Kina79

Vi ger på påskafton. Vi ritar bilder på olika saker. När de hittat den saken finns där en ny bild osv ända fram till ägget. Så det tar dem nog en 10-15 minuter att hitta fram till äggen

• Singelpappa77

Som varannanhelgspappa ger jag mina barn sina påskågg sista gången jag ser dem innan påsk. Jag tror de blir lika glada ändå

Vad sägs om middag och vin hemma hos mig? *blink*
  • Maggiepuh

Vi brukar gömma ägget någonstans på sonens rum och när vi äter frukost brukar vi säga att påskharen varit och gömt ett ägg till honom på natten.

• Getingflicka

Vi brukar ge barnen ett ägg, modell jättelitet, på långfredagen. Sen det "riktiga" ägget på påskafton

♥♥Niklas 000519, Hampus 070316, Filip 080715& Liten BF 100530♥♥
  • ashera
    Kina79 skrev 2010-04-01 15:27:46 följande:
    Vi ger på påskafton. Vi ritar bilder på olika saker. När de hittat den saken finns där en ny bild osv ända fram till ägget. Så det tar dem nog en 10-15 minuter att hitta fram till äggen
    Så gör vi också
  • Goalie

Påskharen brukar gömma äggen i barnens sängar. Så påskaftons morron inleds med att leta ägg.

• tru

Vi brukar ge på skärtorsdagen, men jag kunde inte hålla mig så min dotter fick äggen i onsdags. Men hon äter inte upp godiset så hon har nästan hela ägget kvar. Lär ju räcka en vecka till oxå i denna fart. Hon är inte lik mamma iallafall.

Svar på tråden När ger man påskäggen?