• Husmusen8

Påskägg till 2-åring, Tips!

Nån som har nåt bra tips på vad jag kan lägga i min 2-årings påskägg? Känns onödigt att introducera godis så jag har funderat på majskrokar men känns lite tråkigt.
    Någon som har något bra förslag?

• Svar på tråden Påskägg till 2-åring, Tips!
  • hejpa

hej!
    mina tvååringar äter inte heller godis, så i deras ägg kommer jag att lägga: en leksaksbygghjälp med tillhörande verktyg, ett äpple och en ask med bokstavskex/tom&jerrykex.
    russin är också en bra grej, men mina har tröttnat lite på russin och jag är trött på att plocka upp dem eftersom de ligger överallt i hela lägenheten när de är klara ;)

• Tuffla

Jag ska gå och köpa en liten leksaksbil ( han är biltokig) och lägga i ägget. Tillsammans med en ask russin, och en liten chokladbit. Choklad har han fått någon gång så denna påsk ska han få en liten bit. Min son är också 2 år.

Förra året fick han ett litet gosedjur i ägget.

• xxMollyxx

Vi vill inte heller ge godis ännu till vår som som är 2. Han ska få ett påskägg med ett russinpaket och en liten leksaksbil.

• Husmusen8

Russin och kex är ju en bra idé. Och en liten chokladbit kanske

• CCA

Ska ge bort 2 påskägg till tvååringar. det ena inehåller pussel, det ansra små bilar.

• Peonia

Vi har russin och Tom o Jerry kex, han blev jätteglad ;)

• sockertopp84

Här blev de leksaker i ägget till båda barnen.
    Ni säger att ni inte vill ge godis,men russin är ju lika dumt de.Fråga en tandläkare,dom säger att man inte ska ge russin.

• Lisa E

Sonen som är 2år vet inte vad godis är så här blir det leksaker, han får en alfonsfilm, pussel, bok och Scheleichdjur som han samlar på. 

• Tuffla
    sockertopp84 skrev 2010-04-02 10:50:21 följande:
    Här blev de leksaker i ägget till båda barnen.Ni säger att ni inte vill ge godis,men russin är ju lika dumt de.Fråga en tandläkare,dom säger att man inte ska ge russin.
    Ja, russin kanske inte är bra för tänderna... Men det är ju inte alls samma socker som i godis. För att inte tala om allt annat som finns i godis. Plus att barn kanske inte blir lika hysteriska efter russin som de skulle bli efter godis.
  • Kaxmaja

Oj vad mycke ni har i påskäggen

Vi gav ingenting men om jag hade gett hade jag lagt dit 1 pixiebok typ

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Leos och Vincents mamma

Våran tvååring äter inte heller godis, så vi ska lägga i Tom och Jerry kex, ett litet paket russin och en banan (sånt som han älskar med andra ord). Det blir ingen leksak för han har precis fyllt år och fått leksaker så det räcker och blir över

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • skuggspel

Aprikoser kanske..? Vår snart 2åring fick en bok och ett litet kort på en tupp. Han var salig.

• Xgirl83

Vi ska ge vår dotter leklera i påskägget. Av mormor kommer hon få ett ägg med lite torkad frukt och några enstaka "riktiga" godisar, samt ett ägg med nåt klädesplagg tror jag. Hennes morfar har redan gett henne ett ägg och i det låg en teletubbiefigur och en drickmugg.

Jag tycker det finns massor att välja på att lägga ner i ägget. Men vill man just ge nåt ätbart så har du ju fått många bra tips så som russin, popcorn osv.

Och angående russin så visst är det också dåligt för tänderna, men russin innehåller ju nyttigheter till skillnad från godis som bara innehåller en massa konstigheter.

Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
  • kocholoo

Vi gav våran naturgodis. Alltså torkad frukt som inte har tillsatt socker (eller inte mycket iaf.) Aprikos, tranbär, russin, katrinplommon etc.

• superagge

Majskrokar, popcorn, kex och ett paket russin=) Popcorn är en riktigt stor hit här hemma.!

• NicoAlvin4ever

ville bara säga att barn visst kan bli lika hysteriska efter russin som godis.

min son älskar russin o vill ha så fort han ser eller hör ordet russin.
    men till hans besvikelse så får han de inte alls ofta, just för att de är så sött o dåligt  för tänderna.
    Han får dock lite lördagsgodis men de är inte varje lördag han får de heller..
    han fyller 3 år i augusti..
Svar på tråden Påskägg till 2-åring, Tips!