• Bovis

Inläggningssill!?

Jag hittade ett gott recept på senapssill. Den skulle innehålla Abbas 5-minuterssill, men den fanns tyvärr inte så jag köpte Abbas Inläggningssill istället. Funkar det? Någon som vet?

• Svar på tråden Inläggningssill!?
  • Havsluft

5-minuterssillen är helt ätklar, och sedan kan man lägga den i någon god sås. Inläggningssillen skall man väl egentligen koka en lag till först, tror jag? Dvs en 1-2-3-lag med ättika, socker och vatten. Se förslag här: http://www.abba.se/produkter/sill/ovrig_sill/abba_inlaggningssill/

Men om du skall servera sillen imorgon på påskafton, är det kanske lite sent nu att koka en sådan lag, för den skall dra minst en dag.

Fast jag har för mig att jag har gjort sill efter recept där man använt inläggningssillen UTAN att koka en lag först, dvs lagt in den i någon god sås som man bara rörde ihop. Du får prova!

• Bovis
    Havsluft skrev 2010-04-02 21:10:48 följande:
    5-minuterssillen är helt ätklar, och sedan kan man lägga den i någon god sås. Inläggningssillen skall man väl egentligen koka en lag till först, tror jag? Dvs en 1-2-3-lag med ättika, socker och vatten. Se förslag här: www.abba.se/produkter/sill/ovrig_sill/abba_in.../Men om du skall servera sillen imorgon på påskafton, är det kanske lite sent nu att koka en sådan lag, för den skall dra minst en dag. Fast jag har för mig att jag har gjort sill efter recept där man använt inläggningssillen UTAN att koka en lag först, dvs lagt in den i någon god sås som man bara rörde ihop. Du får prova!
    Tack
Svar på tråden Inläggningssill!?