• aaaaa11

v 32 känner tryck neråt...???

Känns som jag ska tappa något mellan benen + ett tryck neråt. Inte ont men liksom obehagligt.
    Dessutom är det stenhårt i slidan i framvägg? Är det bebisen? Där har ju liksom varit "mjukt " innan.
    Idag fick vi avbryta sex för det gjorde så ont... Håller de på att sjunka eller ska jag föda snarT?

• Svar på tråden v 32 känner tryck neråt...???
  • snappi81

Är den fixerad? Annars kan det va det den håller på med, då blir ju trycket nedår mycket mer tilltagande. Det kan kännas som om ungen är på väg ut ibland.

♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • aaaaa11

vet inte om den är fixerad ska dit på tisdag..

• snappi81
    aaaaa11 skrev 2010-04-01 17:09:50 följande:
    vet inte om den är fixerad ska dit på tisdag..
    Då är det inte alls omöjligt att det är det som är på g, v32 är ju en helt normal vecka att liten gör detta. Men blir det för jobbigt så ring din bm, men jag tycker det låter som om liten börjar fixera sig.
    ♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • Lana

Det som du beskriver i slidan är det bakåt mot livmodertappen fast inte alls där bak? För då är det bebis huvud/rumpa eller dyl du känner.fullt normalt enligt min MVC läkare.

• Shmone

Det är normalt att man har ont sista månaderna och det kan bero på nästan vad som helst.. Det kan vara tryck på nerver i underlivet, åderbråck i underlivet, bebisen som håller på att fixera sig eller helt sonika bebisen som buffar o sparkar så det gör ont därnere.

Har man åderbråck i underlivet så kan det vara fråga om en mer eller mindre smärtsam tyngdkänsla.. ett tryck.. känns som att allt ska ramla ur en ungefär. Och det kan också innebära smärta vid sex och oförmåga att fullfölja.

Om du inte har en massa jobbiga förvärkar behöver du nog inte oroa dig för att bebisen ska komma på tok för tidigt.

Svar på tråden v 32 känner tryck neråt...???