• Anonym (orolig)

deltidsarbetslös - hur stora krav har jag från arbetsförmedlingen?

Jag har fått ett deltidsarbete (är för närvarande föräldraledig).
    När jag ska anmäla mig på arbetsförmedlingen för att stämpla upp, hur hårda kommer AF att vara? Måste jag söka i hela landet direkt nu när jag dels har deltidsarbete och dessutom barn och en man med fast jobb här??

• Svar på tråden deltidsarbetslös - hur stora krav har jag från arbetsförmedlingen?
  • Jezamine
    Anonym (orolig) skrev 2010-04-01 17:39:51 följande:
    Jag har fått ett deltidsarbete (är för närvarande föräldraledig).När jag ska anmäla mig på arbetsförmedlingen för att stämpla upp, hur hårda kommer AF att vara? Måste jag söka i hela landet direkt nu när jag dels har deltidsarbete och dessutom barn och en man med fast jobb här??
    Du kan fråga AF om det.
    Avstängd tills vidare
  • hemlig02

Men stämpla upp till heltid kan man bara göra under en viss begränsat tid numer ju....

• Anonym (orolig)
    hemlig02 skrev 2010-04-01 17:41:44 följande:
    Men stämpla upp till heltid kan man bara göra under en viss begränsat tid numer ju....
    Jo, därför frågade jag om jag från och med dag 1 måste söka jobb i hela landet. Heltidsjobb är ju en sak, det söker man ju, men i min "bransch" är det mycket deltid och att jobba 50% här och 50% i en kommun 20 mil bort går ju inte...
  • Kazeer

Du ska anmäla dig på arbetsförmedlingen dagen efter du inte längre är föräldraledig.

Jag arbetade 75% och stämplade 25% under en termin. Jag skrev en handlingsplan med min handläggare på arbetsförmedlingen och det stod inte särskilt mycket i den. Jag sökte heltidsjobb och redovisade till henne varannan månad. Jag hade inga krav på mig att söka jobb i hela landet.

Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
Svar på tråden deltidsarbetslös - hur stora krav har jag från arbetsförmedlingen?