• Svar på tråden Hur kan man göra ett sådant spel!?
  • Hannah76

Är det värre en spel som går ut på att döda? Vilket är vääääldigt många spel..

Sen så tycker jag helt klart att det verkar vara ett riktigt skitspel.

• Tina B
    Hannah76 skrev 2010-04-02 09:52:52 följande:
    Är det värre en spel som går ut på att döda? Vilket är vääääldigt många spel.. Sen så tycker jag helt klart att det verkar vara ett riktigt skitspel.
    Jag ställde det inte i relation till det ... Jag gillar inte spel som går ut på att döda heller. Men jag finner ett spel som går ut på att våldta kvinnor mer provocerande helt klart! Kanske för att det andra har funnits så länge, jag vet inte? Men våldtäktsspel känns grymt "snedvridet"!
    Hugful80 skrev 2010-04-02 09:45:39 följande:
    Hur menar du, detta tillåts? Det är ett spel för bövelen. Är du för censur av böcker, tidningar och film också?
    Nej det är jag inte men böcker, tidningar och filmer är inte interaktiva på samma sätt och uppmanar inte spelaren att själv fundera ut hur de skall kunna våldta kvinnor. Fast jag kan inte påstå att jag hade varit för "bejakande av våldtäkt" i andra forum heller!
  • lennartsdotter

Håller med ovanstående, hur är detta värre än alla spel som går ut på att döda? Många spel idag innehåller grovt våld och jag har inte sett någon diskussion om spel som går ut på att misshandla och döda sedan jag blev medlem.

Jag tror att den här typen av spel är ett mindre problem i Sverige. Det är nog få butiker som ens skulle ta in det i sitt sortiment. Visst lär en del kids få tag på spelet över nätet, men... föräldraansvar.

• Love family

men usch vilket hemskt spel...vad ger vissa spel för budskap till våra barn och ungdomar egentligen? Även om det är åldersgräns på många spel så köper föräldrarna spelen ändå till barnen..( inte alla  såklart ) men jag vet föräldrar som gör det. Hoppas inget sånt här kommer till sverige...
    skrämmande...

Bianca, mammas stolthet och kärlek här i livet
  • Tina B
    lennartsdotter skrev 2010-04-02 10:43:35 följande:
    Håller med ovanstående, hur är detta värre än alla spel som går ut på att döda? Många spel idag innehåller grovt våld och jag har inte sett någon diskussion om spel som går ut på att misshandla och döda sedan jag blev medlem.
    Varför inga diskussioner om det förs här kan jag inte svara på. Jag tyckte det här spelet var förfärligt när jag såg inslaget. Övriga spel har jag "tyvärr" mycket liten kunskap om och har därför inte mycket att säga om det. Hade det varit en annan typ av spel som togs upp hade jag kanske reagerat på det också ... men nu var det ett våldtäktsspel.

Och jag tycker det är skrämmande att ni inte tycker att det verkar vara ett förskräckligt spel och "inte värre än något annat" eller "det är ju bara ett spel"!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Love family skrev 2010-04-02 10:49:20 följande:
    men usch vilket hemskt spel...vad ger vissa spel för budskap till våra barn och ungdomar egentligen? Även om det är åldersgräns på många spel så köper föräldrarna spelen ändå till barnen..( inte alla  såklart ) men jag vet föräldrar som gör det. Hoppas inget sånt här kommer till sverige... skrämmande...
    Om "du" låter dina barn spela det här så är det "du" som är inkompetent som förälder, inget annat. Tycker du att staten ska ta över ansvaret för att "du" är en bra förälder genom att förbjuda dessa spel (och liknande filmer, böcker etc.)?

Om du inte tycker det hur ska det då lösas?
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do. -Robert A. Heinlein
  • Tina B
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-04-02 10:56:30 följande:
    Om "du" låter dina barn spela det här så är det "du" som är inkompetent som förälder, inget annat. Tycker du att staten ska ta över ansvaret för att "du" är en bra förälder genom att förbjuda dessa spel (och liknande filmer, böcker etc.)? Om du inte tycker det hur ska det då lösas?
    Det är väl att säga lite mycket tycker jag. Föräldrar är ansvariga för sina barn. Punkt. Men föräldrar kan inte styra sina barn 100%. Man kan som förälder monotorera barnens datorer, förbjuda vissa spel, filmer etc Man kan försöka ingjuta etik och moral. Men det går inte att att som förälder kontrollera och styra allt. Det finns en omvärld som också påverkar. Och ju mer "omvärlden" (= vi alla) tillåter mer och mer av sådant här så avdramatiseras det och bler mer acceptabelt vare sig vi vill det eller inte. Det går inte att isolera våra ungdomar.
  • Love family
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-04-02 10:56:30 följande:
    Om "du" låter dina barn spela det här så är det "du" som är inkompetent som förälder, inget annat. Tycker du att staten ska ta över ansvaret för att "du" är en bra förälder genom att förbjuda dessa spel (och liknande filmer, böcker etc.)?Om du inte tycker det hur ska det då lösas?
    Tycker att ens komma på tanken  att skapa ett spel där man ska våldta tjejer är helt sjukt, sen bryr jag mig inte om vilka som bestämmer att spelet ska skapas....i mina ögon så är det sjukt ovasett. Om det säljs bra så är det för mig skrämmande.
    Det handlar inte om att vara en bra mamma för att jag inte köper såna spel till mina barn utan jag kan inte förstå hur man kan komma på iden att skapa såna förfärliga spel..
    Bianca, mammas stolthet och kärlek här i livet
  • felicityporter

Smaklöst och ytterst torftigt spel, men jag tycker inte att det skall finnas en lag som förbjuder smaklösa och/eller dåliga spel.

Svar på tråden Hur kan man göra ett sådant spel!?