Flugor mellan glasen i ett fönster, vems ansvar - Hyresrätt
Vi bor i en hyresrätt och har sen vi flyttade in för 2 år sen haft återkommande problem med att vi får flugor MELLAN glasen i fönstret (2 glas fönster).
Ska tala med värden i veckan, men vill kolla vad som gäller först så jag inte blir överkörd.
Så fort det blir varmt kommer flugorna alltid i samma fönster (det som ligger mot den sida där solen lyser mest). Nu när vår värmen kommer så sitter jag och räknar och kom upp i ca 22 (!!!) flugor som flyger runt mellan glasen nu.
URS OCH BLÄ är allt jag säger!!!! Jag vet inte hur många gånger och olika insektsmedel jag testat men de kommer lik väl tillbaka så fort värmen kommer.
I trapphuset står det en lapp om att man ska ringa antesimex vid problem med skadedjur, men vem går då den räkningen till hyresvärden eller mig? Och räknas flugor till skadedjur? Känns ju inte så men samtidigt så är det ju inte alls kul med det när det jämt kommer, speciellt när jag ju inte direkt vill öppna det fönstret för att putsa invändigt när det är så mycket flugor.