Anonym (Vilsen) skrev 2010-04-07 19:24:14 följande:
I början var det som i alla förhållande man e på varandra hela tiden men sen avtog det ganska snabbt. Nu har jag så gott som slutat ta intiativ då jag alltid får ett nej. Tänker mkt på det och det gör mig ledsen då jag vill ha ett fungerande sexliv. Tyvärr verkar han ej vara beredd att ändra sig. Vad hade ni gjort??
Ja vad hade vi andra gjort? suck
I början klandrade jag mig själv. Jämförde mig med hans ex och tänkte att det är självklart att han inte tänder på mig, hon som va så söt och smal osv... Men jag vet att han inte ens va speciellt kär i henne så den teorin går bort.
Sen tänkte jag att det beror på att jag har 5 graviditetskilon kvar, men sexlivet är detsamma om jag går ner i vikt eller inte. Har provat och det enda som händer är att jag får lite mer självförtroende och tar för mig mer i sängen. Vi har alltså mer sex, men inte på hans initiativ.
Sen tänker jag att han är trött på mig, vill lämna mig, tänker på andra osv osv tills jag får både sammanbrott, ätstörningar och taskigt humör.
Men när det har gått över så får vi till det ibland och sen känns allt så där bra och fint igen, det är klart han älskar mig och vill ha sex med mig, bara inte så ofta som jag vill. När jag läser vad jag skrivit så ser det även ut som jag har ett enormt bekräftelsebehov. Mitt ex gav mig bara uppmärksamhet genom massor med sex men va inge trevlig i övrigt. Min nuvarande ser mig och bekräftar mig på så många andra sätt så ibland tänker jag att jag får va nöjd med det.
Får jag bara upp mitt eget självförtroende så törs man ju ta för sig lite mer och verkligen visa att man vill ha sex och inte bara låta honom gissa sig till det. Men man vågar ju knappt ta initiativ med risk för att bli nobbad och då är det juinte så konstigt om det aldrig blir nåt.
Nämner jag att vi har lite sex så tar han nästan illa upp och tycker vi har det bra. Allt går väl i perioder menar han. Jag tror han går in rätt mycket i famijerollen och bryr sig mycket om barnen, disk osv och jag är den kåta bortglömda sambon som porrsurfar och längtar efter min man som blivit en irriterad och utarbetad hemmaman med sömnbrist.
Ombytta roller så att säga. Har tyvär inga tips ville bara berätta hur jag känner det.