• Anonym (Vilsen)

Partnern totalt ointresserad av sex

Jag är en tjej på 30 år som är i 8 månaden med mitt första barn och lyckan borde vara total då jag längtat efter barn länge. Jag och min sambo har varit tillsammans i 2 år men kännt varandra sen barns ben och har köpt gård ihop och allt.
    Mitt problem är att han e totalt ointresserad av sex och jag tycker om sex och närhet. Det är viktigt för mig i ett förhållande. Han har alltid skyllt på att det är mycket just nu när jag tar intiativ till sex och jag har trott honom.
    För ett tag sen tog jag upp det igen efter att han nobbat mig ännu en gång och då sa han att han alltid varit såhär i sina förhållanden. Vi har sex 1 gång var 3-4 månad.
    Jag vet ärligt talat inte om jag kan leva i ett sådant förhållande men samtidigt tänker jag på barnet. 

JAG VET VARKEN UT ELLER IN!!!!

Vad hade ni gjort???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 13:34
    Då jag fått så många nej är det jobbigt att ta intiativ men jag försökte igår igen och fick svaret: Skulle vi inte sova??.
    Nu ger jag f_n upp!!

• Svar på tråden Partnern totalt ointresserad av sex
  • Baloo81

Men hur var han när ni träffades? Var han likadan som nu eller ville han ha sex och närhet. Om han alltid varit såhär så visste du ju om det. Men om det kom nu när du blev gravid så förstår jag varför du reagerar. Prata med honom igen.

• Anonym

Min sambo är PRECIS likadan och han sa att hans ex hade muttrat om hur sällan han var kåt, och att han blev ledsen av det. Så i början var jag livrädd för att säga nåt för jag ville inte att han skulle ta illa upp men jag dör av kåthet och närhetsbehov ibland när han sover sött på kvällarna.

Vissa killar är helt enkelt så.

När jag var gravid hade vi knappt sex alls. Men han pussade och kramade och pysslade om mig hela tiden. Han är väldigt romantisk av sig men hade svårt att "besudla" mig när jag var gravid.

Jag sa häromdan att det är onödigt att äta p-piller för vi knullar ju aldrig och då såg han jätteförvånad ut och sa att "det går väl i perioder" och tyckte vi hade det hur bra som helst.

Jag deppar däremot ihop i perioder och tror att han tycker illa om min kropp eller att han är kär i nån annan, men han är väldigt kärleksfull och världens bästa kille för övrigt så jag värderar det högre än att ha massor med sex hela tiden. Älskar honom mest av allt och får väl stå ut med att ta lite mer initiativ till sex.

• Anonym

Känner igen mig. Vi har beslutat att skaffa barn, men han vill så sällan ha sex. OCH HUR FAN BLIR DET BARN DÅÅÅ undrar jag????? Jungfrufödsel eller vad tror han?? Jag är så frustrerad så jag tror jag smäller av! Suck :(

• Anonym (Vilsen)

I början var det som i alla förhållande man e på varandra hela tiden men sen avtog det ganska snabbt. Nu har jag så gott som slutat ta intiativ då jag alltid får ett nej. Tänker mkt på det och det gör mig ledsen då jag vill ha ett fungerande sexliv.
    Tyvärr verkar han ej vara beredd att ändra sig.
    Vad hade ni gjort??

• Anonym
    Anonym (Vilsen) skrev 2010-04-07 19:24:14 följande:
    I början var det som i alla förhållande man e på varandra hela tiden men sen avtog det ganska snabbt. Nu har jag så gott som slutat ta intiativ då jag alltid får ett nej. Tänker mkt på det och det gör mig ledsen då jag vill ha ett fungerande sexliv. Tyvärr verkar han ej vara beredd att ändra sig. Vad hade ni gjort??
    Ja vad hade vi andra gjort? suck

I början klandrade jag mig själv. Jämförde mig med hans ex och tänkte att det är självklart att han inte tänder på mig, hon som va så söt och smal osv... Men jag vet att han inte ens va speciellt kär i henne så den teorin går bort.

Sen tänkte jag att det beror på att jag har 5 graviditetskilon kvar, men sexlivet är detsamma om jag går ner i vikt eller inte. Har provat och det enda som händer är att jag får lite mer självförtroende och tar för mig mer i sängen. Vi har alltså mer sex, men inte på hans initiativ.

Sen tänker jag att han är trött på mig, vill lämna mig, tänker på andra osv osv tills jag får både sammanbrott, ätstörningar och taskigt humör.

Men när det har gått över så får vi till det ibland och sen känns allt så där bra och fint igen, det är klart han älskar mig och vill ha sex med mig, bara inte så ofta som jag vill. När jag läser vad jag skrivit så ser det även ut som jag har ett enormt bekräftelsebehov. Mitt ex gav mig bara uppmärksamhet genom massor med sex men va inge trevlig i övrigt. Min nuvarande ser mig och bekräftar mig på så många andra sätt så ibland tänker jag att jag får va nöjd med det.

Får jag bara upp mitt eget självförtroende så törs man ju ta för sig lite mer och verkligen visa att man vill ha sex och inte bara låta honom gissa sig till det. Men man vågar ju knappt ta initiativ med risk för att bli nobbad och då är det juinte så konstigt om det aldrig blir nåt.

Nämner jag att vi har lite sex så tar han nästan illa upp och tycker vi har det bra. Allt går väl i perioder menar han. Jag tror han går in rätt mycket i famijerollen och bryr sig mycket om barnen, disk osv och jag är den kåta bortglömda sambon som porrsurfar och längtar efter min man som blivit en irriterad  och utarbetad hemmaman med sömnbrist.

Ombytta roller så att säga.  Har tyvär inga tips ville bara berätta hur jag känner det.
  • Anonym (Vilsen)

Min kille är jätte go och snäll och han säger ofta att jag e fin och kramas och vill klämma och känna men sen blir det aldrig mer. Han tar det så gott som aldrig längre. När jag tar intiativ så säger han bara att "det är mycket nu" eller vänd dig om så ska jag hålla om dig. Sist blev jag så enormt ledsen och besviken och han förstår inte det. Sa åt honom att han kan väl försöka iallafall men han tycker inte att han ska behöva ställa upp för min skull om han inte e sugen. De få gångerna han e sugen så händer det att jag ej velat men ställt upp ändå för man vet ju inte när det blir sex nästa gång.
    Sex e inte allt i ett förhållande men vårt sexliv existerar ju knappt!!

• Anonym

Åh "Vilsen".. jag känner igen mig såååå!!!! Min kille är också väldigt öm och vill kramas och gosas och gärna skoj-tafsa lite och smeka och känna och pilla och hålla på på skoj, med glimten i ögat, och ibland så tänder det till och jag tänker "nemen nu leder det vidare", men så nej.... så stannar det där. Jättefrustrerande!

Ja, jag är jättetacksam för att han är snäll och kramig, men jag vill helt enkelt knulla ibland. Och är så ledsen för att inte han vill det lika ofta som jag. Dessutom när vi nu sagt att vi ska skaffa barn så borde man väl göra det lite oftare alla fall? Nu har vi gått från ungefär 1 gång/varannan månad till 1-2 ggr i månaden. Visserligen förbättring, men ändå på tok för lite!

Jag vet att han har det stressigt på jobbet och är trött, han har en viktig position och känner mycket ansvar, men ändå, någonstans måste man ju prioritera familjen högre. Hade vi inte varandra har vi ju ingenting.

• nu1mlock

Du frågar vad andra hade gjort.

Allt kan självfallet gå i perioder, men om perioden aldrig avslutas så skulle jag aldrig kunna leva med det.

Sex är otroligt viktigt för mig och skulle därför aldrig kunna leva med någon som antingen är dålig i sängen, alternativt "aldrig" vill ha sex.

Men det är bara jag.

• nu1mlock

Missförstå mig inte, men jag kan helt ärligt inte förstå att ni lever med män som inte vill ha sex! Som sagt, missförstå mig inte - som är säkert hur underbara som helst, men jag skulle aldrig klara av det om jag var er!

Jag (och även ni, verkar det som) har behov som behöver tillfredställas.

• Anonym

Familjerådgivning kanske vore på sin plats...Lycka till!!

• nu1mlock

"Hej Familjerådgivningen!

Jag vill ha sex ofta och min man vill sällan ha sex. Det är väldigt jobbigt, vi har pratat om det, men han tror att vi har sex ofta även fast vi inte har det.

Kan ni ge oss råd om hur han vill ha sex med mig oftare?"

Ja, det låter som en bra idé. Kontakta Familjerådgivningen och be dom om råd över hur man kan förbättra sitt sexliv. Verkligen.

• Kärleksknop

Jag och min man har olika nivå på sexlusten, och vi har skaffat en älskare till mig för att jag ska slippa bli frustrerad och han ska slippa känna sig pressad. Det har fungerat väldigt bra.

Good girls close their eyes, bad girls gets a blindfold.
  • Anonym (Äskare)

Jag är i samma sist - å jag har skaffat en älskare...

• Anonym (Vilsen)

Vill ge dig ett råd "anonym". Tänk dig noga för innan du skaffar barn med en man som så gott som aldrig vill ha sex. Det lär kanske aldrig ändra sig.
    Själv e jag i valet och kvalet om jag ska bryta upp för jag vet inte om jag klarar av att leva såhär. Vet att jag borde stanna då vi snart ska ha barn men samtidigt så lär barnet ej må bra om inte jag gör det. En älskare sidan om vill jag ej ha och det hade han aldrig gått med på heller och det förstår jag. Otrogen skulle jag heller aldrig kunna vara då jag själv råkat ut för det tidigare.
    Rådgivning lär nog inte heller fungera då vi har diskuterat det och han bara säger att såhär e jag. Sa inte ens att han skulle försöka ingenting utan han vill nog att jag ska acceptera att det händer max 10 gånger om året.....

• Anonym

Jag har också gått i valet och kvalet ibland men problemet är att allt annat han gör är så jävla bra och han är så jävla underbar och fin människa förutom det!!

Så himla fin och tolerant mot mej och mina två barn som inte är hans. Är aldrig sur utan anledning, fixar och grejar här hemma UTAN att jag behöver be honom först, han älskar att leka med sin son och pyssla om honom, köper fina presenter åt mig  och låter mig alltid vila framåt kvällen om bebis har härjat på nätterna.

Det enda jag saknar är lite rå passionerad sex lite oftare. Jag har börjat förstå mer och mer att han är lite blyg och har svårt att ta initiativ så det är väl upp till mej att överfalla honom lite oftare om det ska bli nåt.

Samtidigt så finns den där gnagande pocenten av oro att det är mej det är fel på (tjock, ful tråkig, you name it) så han inte tänder sexuellt.

Men om man nu skulle va så avtänd av sin partner att man ogillar kroppen så mycket att man inte ens ville ha sex, då skulle man väl inte vara så där gosig och fin för övrigt? Han pussas och kramas och myser med mej  i soffan ofta.

• Anonym (Vilsen)

Nej, jag tror inte det handlar om dig och din kropp. Det gör det inte i mitt fall heller utan min sambo har extremt låg sexlust. Spelar ingen roll vad jag gör så vill han inte.
    Hoppas det ordnar sig för dig och att du kommer underfund med vad du ska göra.

• Anonym
    nu1mlock skrev 2010-04-09 03:40:43 följande:
    "Hej Familjerådgivningen!Jag vill ha sex ofta och min man vill sällan ha sex. Det är väldigt jobbigt, vi har pratat om det, men han tror att vi har sex ofta även fast vi inte har det.Kan ni ge oss råd om hur han vill ha sex med mig oftare?"Ja, det låter som en bra idé. Kontakta Familjerådgivningen och be dom om råd över hur man kan förbättra sitt sexliv. Verkligen.
    Kanske inte just familjerådgivningen men det finns ju en uppsjö med sexterapueter eller sexologer tror jag dom oxå kallas
  • Anonym (Vilsen)

Man kan ju alltid föreslå det men jag förväntar mig inte ett ja från hans sida.

• Anonym (Vilsen)

Föreslog familjerådgivning men det ville han inte gå på.
    Sa även åt honom ännu en gång att han borde kolla sina värden men det har inte hänt något ännu så jag tror inte att han kommer ta tag i det. Gör han inget åt det innan bebisen kommer så skiter jag f_n i det för vi är 2 i detta förhållandet och jag tänker inte vara den enda som försöker rädda det.

Svar på tråden Partnern totalt ointresserad av sex