• Alexia06

Mörarp - Kan man bo där? :-)

Någon som bor i Mörarp och har bra/dåliga saker att säga om det?

• Svar på tråden Mörarp - Kan man bo där? :-)
  • pearshapedbastard

Det bästa med Mörarp är den förfallna gården just utanför. Varje gpng man passerar förbi kan man se hur mycket mer ladan ramlat ihop. Annars finns det inte mycket...

As long as we have a master in heaven, we will be slaves on earth. -Bakunin
  • pearshapedbastard

här har du koordinaterna till den hopfallna gården. Kolla upp på hitta så slipper du ens åka förbi mörarp.

RT90:
    X: 6216104, Y: 1317268
    WGS84:
    Lat N 56° 2′ 18″ Lon E 12° 52′ 23″
    Decimal:
    56.0385, 12.8731

Lustigt är att inzoomat till "9" på hitta kan du tydligt se att ladan ligger i en hög. Zoomar du ett steg till (10) så får du bild av annan upplösning, där ladan fortfarande står.

• pearshapedbastard

Mörarp är säkert inte så illa. Ser ut som en typisk liten skånsk by när man glider igenom.

• vackrastarflow

Mörarp är en sån liten by som inte gör nåt väsen av sig. Man märker knappt att den existerar

• diamanten

Mörarp. Namnet låter riktigt bonnigt =((

• vackrastarflow
    diamanten skrev 2010-04-02 22:44:16 följande:
    Mörarp. Namnet låter riktigt bonnigt =((
    namnet ljuger inte
  • vackrastarflow
    Alexia06 skrev 2010-04-04 15:11:46 följande:
    Men säkert bra för barn (vilket är tanken!)
    Ja fast barnen kommer förr eller senare behöva pendla till en annan ort för att gå i skola.
  • Tamme

Hej hej.

Jag bor i Mörarp och trivs jättebra. Det är lugn och trevlig liten by som består av mest villor. Så jag kan faktiskt rekomendera att bo här om man vill bo utanför stan. Det finns flera dagis och skola. Jag valde att flytta hit för 5 år sen och har definitivt inte ångrat mig.

Svar på tråden Mörarp - Kan man bo där? :-)