• miiiaaa86

Fruktansvärt illamående vid ÄL.

Usch jag mår så fruktansvärt illa. Har för det första haft sååå ont i ryggen i flera dagar. Igår hade jag fullt utslag på ÄL-testet, så jag har uppenbarligen ägglossning.
    Jag mår illa, känns som om jag ska kräkas vilken sekund som helst. Jag känner mig tung i huvudet och ibland får jag även svimmningskänslor. Å så är jag sjukt trött. Vill inget annat än att sova. Har lite molande värk i nedre delen av magen också, det anser jag dock borde vara normalt vid ägglossning.

Jag är INTE gravid. Har redan testat mig, var nämligen orolig för det.
    Ska det vara såhär när man har ÄL?

Jag har ingen erfarenhet av det innan då jag använt preventivmedel så länge, jag minns inte hur det var innan.

• Svar på tråden Fruktansvärt illamående vid ÄL.
  • TomMon

Vet inte om du blir så hjälpt av mitt inlägg, men jag puffar lite, eftersom jag själv har börjat må väldigt illa vid just ägglossning, skumt... eller normalt?! Ingen aning...

/TomMon

• Mysgosmys

Jag brukar också kunna bli sådär när jag har äl, även precis innan mens.. Vet fler som också har så, så det är nog ganska normalt =)

• Mysgosmys

Jag kan tala om att jag har ÄL idag och har varit illamående sen jag klev upp... extremt illamående!

• josefinebornstrom

jag tror inte heller mitt inlägg hjälper.. men har även gjort inlägg i forum för att jag har nästan exakt samma problem. men när jag har fullt utslag på äl-tester så får jag illamående å ömma bröst exakt två dagar eftråt. så har de vart i två månader nu. å illamåendet å ömmande brösten hålelr i sig till den dagen jag får mens.. har frågat min barnmorska här hemma å hon har inget svar på varför det blir så. skulle verkligen också vilja ha svar på varför de blir så.. imorse när jag skulle laga frukost så fick jag lov att stå framåtböjd för jag mådde så himla illa å hade så ont i magen.. jag fick tvinga i mig maten för atts en bli soffliggandes i två timmar.. inte alls kul.. =(
    hoppas nån kan svara som vet.. =)

• mrslonely

om ni får det efter ägglossningen till mens är det progesteronet. Det produceras då och påmminer om gravidsymptom vad jag förstår.

jag mår illa innan ägglossning ??? Vet inte varför
    är öm i magen och känner mig proppmätt och svullen speciellt då jag ätit nåt.
    Hjälper konstigt nog lite med alvedon..??

• Ellan 73

Hittade den här tråden nu när jag också tror att jag är med om samma sak. Har fött barn i september 2010 och inte fått mens sedan dess, men nu gissar jag att jag är med om en dundrande ägglossning. Supersvimfärdig, starkt illamående och ont i magen. Kände mig svullen och konstigt mätt igår också. Har ni andra fått svar på om man kan få sådana här symtom vid ÄL?

Har aldrig tidigare känt av ÄL, så den här gången är den första i så fall.. 

• Carina1

Jag känner mig illamående och är svullen . Ska ha ÄL till helgen . Min gynekolog säger att det är normalt .

• mrslonely

nån som vet varför man mår illa innan ägglossning. Det är väl inte så mkt hormoner innan utan mer efter?
    El vilka hormoner är höga innan äl?

• April barn

Får se om jag kan puffa tråden lite :)

Hade äl nu den mellan den 8-9 nu och den natten fick jag gå upp för att kräkas Förvånad sen har jag mått lite små illa under morgon och kväll .... Skumt har aldrig upplevt det vid äl förut...

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • mrslonely
    April barn skrev 2011-10-11 15:02:37 följande:
    Får se om jag kan puffa tråden lite :)

Hade äl nu den mellan den 8-9 nu och den natten fick jag gå upp för att kräkas Förvånad sen har jag mått lite små illa under morgon och kväll .... Skumt har aldrig upplevt det vid äl förut...
    det behöver ju inte va pga ägglossning kan ju vara nån ms el nåt du ätit.
  • mrslonely

och som svar till de andra skriver jag igen. Progesteronet stiger jättemkt efter äl och är upp till mensen kommer. Det är därför man mår illa.

• April barn
    mrslonely skrev 2011-10-11 20:17:13 följande:
    det behöver ju inte va pga ägglossning kan ju vara nån ms el nåt du ätit.
    ms? Ja jag var rejält sjuk under äl tiden och trodde först det var därför men det har hållt i sig nu efter också, jaja det är ju inget som är fel jag är bara så nyfiken på hur kroppen fungerar :)
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • cheeryn1

Jag mår också illa och har ont vid äggstockarna..men jag hoppas på att jag blir gravid..men vågar inte ropa hej..vi får se..men det är jobbigt att må illa om det bara är ÄL innan mens..

• mrslonely

Magsjuka brukar förkortas magsjuka i vissa trådar så det kom av bara farten att jag skrev.det

Svar på tråden Fruktansvärt illamående vid ÄL.