• chupachup

Jeans till smala barn

Min son är 20 månader och väger 12.5kg och är 85cm lång. jag köpte jeans ifrån hm idag till honom i storlek 86, 12-18 månader. de var ca fem cm för långa dock inget större problem då de går att vika upp. men de var även super stora i midjan och för övrigt. det är ju sån midja som man kan justera fast det hjälper inte de är så pass stora att det inte går att dra in tillräckligt alls. Han behöver verkligen nya jeans! Någon som har tips på vart jag kan hitta byxor som sitter bra? han har ett par från name it i stl 92 och de sitter kanon i midjan...

• Svar på tråden Jeans till smala barn
  • Jagsjälv

Jag handlar på Lindex till min spinkis. Jag får vika upp dem, men de är smala i benen och justerbara i midjan. (Köper typ slimfit, men de flesta därifrån har funkat.)
    H&M har jag aldrig kunnat köpa jeans från... De är så vida att det ser urkul ut!

• chupachup
    Jagsjälv skrev 2010-04-02 18:51:24 följande:
    Jag handlar på Lindex till min spinkis. Jag får vika upp dem, men de är smala i benen och justerbara i midjan. (Köper typ slimfit, men de flesta därifrån har funkat.) H&M har jag aldrig kunnat köpa jeans från... De är så vida att det ser urkul ut!
    ja det såg inte så bra ut hehe.. men jag tycker inte min son är så himla smal att han borde drunka i byxorna. eller är de väldigt stora i storlekarna?
    Får kika på lindex hoppas jag hittar några fina
  • Stargirl

Jag köper jeans till mina smalisar från Nova Star. Baggy modell med skön mudd...sonen som snart är 7 har de fortfarande och dotter på 3 år vägrar vanliga hårda och obekväma jeans numer.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Champis

Jag har en smal dotter som är nyss fyllda 6 år och väger 17 kg. Hon är 118 cm lång och helt frisk!

Jag handlar också mycket på Lindex. Men även lite Danska märken. Ofta är de lite dyrare kläder "märkeskläder" ssmalare. Har dock inte så stor budget. När det gäller jeans eller byxor köper jag inte stort. Dessutom låter jag henne ha byxorna så läng som möjligtutan att det ser illa ut. Precis när hon byter storlek är alla kläder tokbreda. Kjolar har hon gärna en stolek mindre än övliga kläder. Ett annant tips är annars att försöka hitta ett par helt neutrala jean på flickavdelningen. Flickkläder är smalare än pojkkläder eftersom det anses mer moderiktigt.

Jag tycker POP och HM generellt har stora kläder (på bredden).

• Tutilure

Polarn och Pyret har slimfit-jeans som funkar på mina smalisar.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • ängeln83

Jag köper mest Nova Star jeans till min smalis, sitter super bra på och är dessutom mjuka och lekvänliga.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Rocktroll

Min tjej är också jättesmal men har bara storlek 80 så jeansen från lindex är ännu för stora för henne. Dom på babyavdelningen är inte snygga i mitt tycke men har sett att dom i 86 och större är väldigt smala så dom kommer jag köpa sen :) Och Nova star såklart som vi kör med nu. Man kan t.om reglera den stora mudden i midjan vilket jag behövde. Guld värda :D

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • mammamutilltre

jag har en 3årig spinkis som väger som din kille, jag köper jeans på polarn o pyret och tycker de sitter så bra det går på hans spinkiga kropp..

• Fredriks Mamma

Har oxå svårt att hitta jeans till min son. Har just beställt ett par riktigt snygga name it jeans slim fit, mörkblå. Får se hur de sitter.
    Såg en pojke på BVC med dem, och var tvungen att fråga mamman vad det var för märke...

HM fungerar inte alls... alldeles för vida i midjan.

Nu har han från kappahl, mudd uppe och nertill.

Svar på tråden Jeans till smala barn