Får du hosta i slutet av förkylningar?
Har varit förkyld i snart en vecka och den börjar ge med sig och som vanligt dyker hostan upp som ett brev på posten. HATAR DET!!!

Har varit förkyld i snart en vecka och den börjar ge med sig och som vanligt dyker hostan upp som ett brev på posten. HATAR DET!!!
Ja gud ja, det får jag. Jag hostar så jag nästan spyr ibland. Skitpinsamt om man typ sitter på bussen. Jag gör ingenting åt det utan väntar bara. Vad gör du?
Ja förkylningen börjar alltid med halsont och slutar med rethosta
Skojar du? Alla får väl minst lite hosta i slutet av förkylningar?
Vad man gör?
1. Man tar Mollipect.
2. Man tar Cocillana etyfin, dricker varmt minst sex gånger om dagen och har vatten vid sängen, sover med tre kuddar under skallen.
3. Som ovan plus delar upp natten i två delar för att man måste upp och rensa näsan mitt i natten och sitta upprätt en timme för bihålorna.
4. Söker läkare, har fått bihåleinflammation och ospecifik luftvägsinflammation och får Kåvepenin, Pulmicort, Bricanyl och ska ta antihistaminer i en månad förutom att fortsätta med hostmedicinerna, för att bli av med skiten.
Så har det funkat för mig tre vintrar innan, men om jag tränar tre gånger i veckan så blir det inte så, denna vintern har jag knappt haft någon full infektion och den jag fick har inte lett till luftvägsproblem.
Så jag säger att regelbunden träning är lösningen!
Jag är inte sjuk så ofta men hostan är lika jobbig de få gångerna jag är det hihi men ska prova vatten och honungste. Jag tränar iofs men kanske inte tillräckligt =) =)
honungsvatten skulle det stå inte te :p
Jag får faktiskt inte hosta när jag är förkyld sedan jag slutade röka, det är den mest påtagliga eftekten jag sett efter rökstoppet. Innan fick jag ALLTID hosta.
Jag hostar bara ibland vid förkylning, inte varje gång. Men när jag rökte så hade jag ryslig hosta jämt vid förkylningar.
JA!
I tio dagar. En mesig rethosta. Host host host, en gång i minuten - minst! Fruktansvärt irriterande!
Jepp får alltid superirriterande rethosta efter varje förskylning.
Hostar så jag mår illa *suck*... kör med symbicort o bricanyl och det funkar väl sisådär. Lite mollipect slinker ner det med och så får man extrem hjärtklappning av kombon mollipect + symbicort
Ja!
Mitt tips är att sova med huvudet jättehögt, typ tre kuddar istället för en. Det hjälper faktiskt.
Ja, alltid hosta efteråt.
Jag väntar ut det.
Ja och det håller i sisådär i ett halvår... Jag måste fortfarande hosta upp mig på morgonen. Var förkyld i oktober. Men jag hostar endast på morgonen.
Nä, har i princip aldrig hosta.