• Venus

Börjar 23 oktober

Då börjar jag spraya...
    Då börjar resan på allvar inför äggdonation...

Jag är så nyfiken på vilka mottagarna är
    Jag är så nyfiken på om det blir några bebisar eller inte

Jag hämtade ut mina mediciner igår och gud va snurrig jag känner mig
    Var så mycket som dök upp i mitt huvud, kändes som tidsramen inte stämde...
    Om allt går som planerat så blir det äggplock v48...

Hoppas så innerligt att det finns några som får en underbar julklapp i år

Jag kommer uppdatera min dagbok efterhand för nyfikna
  • Svar på tråden Börjar 23 oktober
  • Amathea

Åh.. gumman.. va go du är....
    jag sprayar oxå... sen i måndags.... måste kika i din dagbok sen!

lycka till gumman!!
    *stor bukett av rosor*

• Venus
    Tack vännen
    Lycka till med erat... Hoppas allt går vägen för er...
    Kram...
    Pssst, dagboken är inte uppdaterad ännu
    Behöver samla de förvirrade tankarna lite först
  • LML82

Om jag har förstått saaken rätt så är ni donatorer, jag och min sambo micke fick 8st ägg donerade till oss den 7juni och 5 av dom blev befruktade varav 3 st delade som dom skulle efter befruktning.

Den 10 juni var dagen D kl 13:00 skedde befruktningen.... och voila nu 21 veckor senare så har vi en halv klar bebis i magen, nedkomst är beräknad till 060303.

EN stor kram och tack till alla donatorer som möjligör detta för oss som inte kan själva, om ni undrar ngt så besvarar jag gärna frågor om jag kan.

KRAM på er Donatorer

• Venus
    Jupps Jag är blivande donator...
    Hoppas allt går lika bra för äggen jag donerar som det gått för er LML...
    Lycka till i mammadjungeln
  • Jola

Jag börjar spraya den 24:e. Om vi inte lyckas den här gången blir det nog ÄD för oss. Hoppas din behandling kommer att gå bra. Det du gör är helt fantastiskt, skulle vilja att det fanns fler som du...Lycka till...

• tandmaja

Fantastiskt Venus att du donerar ägg! Jag blir så himla rörd varje gång jag läser om att det finns tjejer som gör detta för någon okänd människa.

Har själv gått igenom 4 äggdonationer som tyvärr alla har misslyckats men är otroligt tacksam mot den okända kvinna som ändå gett oss möjligheten att kanske bli gravida, så jag måste bara få tala om att jag tycker du är beundrandsvärd,TACK !!!

• Vichynoveau

Vilken underbar medmänniska du är! Tänk hur många som tackar att det finns människor som du! Hoppas att allt går bra för dig, och att du mår bra under tiden.

Kram!

• Venus
    Tackar så jättemycket för de fina orden
    Började spraya idag Känns mysko på nått sätt... Jag tvekade några timmar i morse om jag verkligen skulle göra detta med tanke på att jag läst om alla biverkningar som finns... Men så tänkte jag som så att om 1½ månad så är detta över för mig och jag har på vägen förhoppningsvis lyckats glädja många människor och det är mer värt än 1½ månad i tid för mig...
    Nu kanske jag inte säger så om 1 månad Men jag räknar inte med att någon som längtar efter barn så mycket som dessa människor gör ska gilla att vara gravida i 9 månader heller
  • aux

Det är underbart att det finns människor som du, Venus

Tack!

• Venus

Uppdaterat min dagbok
    Från början till slut när det kommer till själva processen att bli godkänd äggdonator...
    Medicinering till ÄP kommer i en ny dokumentation med början imorgon

• lynet70

Hej och lycka till!

Jag började spraya idag och det är min andra ivf. Går i Falun på behandling.
    Om allt går som det ska blir det äggplock även på mig vecka 48 är det planerat.
    Jag säger som dig. Hoppas det blir många som får en julklapp som ÄR EFTERLÄNGTAD!!!!!!!
    Kram

• Linisen

Hej fina fina Venus

Tänk den som får dina ägg!!
    Vad lycklig du gör en människa!
    Underbart!

Kön segar ju sig fram så vi behöver verkligen korta ner kön och vips så är det en mindre framför mig och min sambo.
    Jag tycker du är helt fantastisk som gör detta, det vet du sedan innan

Blir det någon gång i livet en andra doneringsvända så vet du vad jag finns
    Skämt åsido.

Lycka till
    Behöver du fråga nå't om alla hormoner så hjälper jag dig om jag kan.
    Massor av kramar

Du är så duktig!

• Venus
    Linisen Har ni tur så kortas den ner med TVÅ på en gång...
    Blir det många ägg så delar de upp dem på 2 par på en gång
    Så nu "snart" är det 2 par som förbereder sig och håller tummarna...
    Än så länge, på spraydag 4 har jag inte märkt av nått Återstår att se om man blir en klimakteriekossa snart
  • LML82

Är det inte 12 ägg eller mer, så får man dela. det fick vi göra med ett annat par vi fick 7 och dom 8 har jag för mig.... eller vice versa

• Venus

LML, de har inte sagt någon siffra till mig alls, utan de vill väl se hur det går först kan jag tänka mig

Svar på tråden Börjar 23 oktober