• unforgettable

NUK Genius? Någon erfarenhet?

Tänkte sluta amma min son nu som är 9månader. Problemet är att han varken tar napp eller välling... Han äter barnmat o gröt, men har svårt att somna utan bröstet när vi är hemma och har ingen möjlighet att "lämna bort honom" för att få bort honom från bröstet!

Har testat alla sorters nappar men utan resultat. Någon som provat den nya GENIUS från NUK?

Rebecca -060208- Gravid BF -090613-
  • Svar på tråden NUK Genius? Någon erfarenhet?
  • Trynträ

Den är fantastisk. Enda napp Agnes tar. Vi fick en provnapp från Babyproffsen och hon tog den direkt efter att ha ratat alla andra. Hon blev en helt annan bäbis efter det så hör efter om du inte kan få en provnapp.

• Trynträ

Håller tummarna! Du kan väl meddela hur det går. Vet att den inte har funkat på alla bäbisar dock men vi hoppas på det bästa.

• unforgettable

japp, självklart ska ja meddela.... Ska till babyproffsen på tisdag o lämna bilstol, hoppas dom har den där. Annars dimper de snart ner en i brevlådan har beställt en. Men är så nyfiken så ja vill ha en tidigare :)

• Trynträ

De är ju kanske lite dyra men om det är den enda napp som funkar så är det helt klart värt det. Sen sliter man ju inte ut de så fort heller. Agnes har typ bara napp när hon ska sova, åka vagn eller när vi är iväg och handlar.

• unforgettable
    Trynträ skrev 2010-04-04 22:08:28 följande:
    De är ju kanske lite dyra men om det är den enda napp som funkar så är det helt klart värt det. Sen sliter man ju inte ut de så fort heller. Agnes har typ bara napp när hon ska sova, åka vagn eller när vi är iväg och handlar.
    Ja jag har nog provat alla nappsorter som går... både special nappar o andra nappar som e vanliga.... Har nog gått på 800:- totalt... så en hundring hit o dit spelar inte så stor roll :) Jag provar allt som provas kan för att få honom att ta napp :)
  • Trynträ
    unforgettable skrev 2010-04-05 22:57:10 följande:
    Ja jag har nog provat alla nappsorter som går... både special nappar o andra nappar som e vanliga.... Har nog gått på 800:- totalt... så en hundring hit o dit spelar inte så stor roll :) Jag provar allt som provas kan för att få honom att ta napp :)
    Ja det är tröstlöst när ingenting funkar och man får slänga ut massvis med pengar till ingen nytta. Vi hade väl i princip gett upp när vi fick provnappen. Då var Agnes 4 månader men vi tänkte att den kosta ju inget så vi kunde ju lika gärna prova. Den är ju lite tunnare och smalare än andra nappar så kanske var det därför. Vi testade andra efter det men hon vill fortfarande inte ta de napparna.

Efter 6 månader tror jag det är så ska man väl gå upp en storlek på nappen tror jag. Har dock inte provat den eftersom de vi har inte är utslitna än. Hoppas hon tar dem med för jag inbillar mig att de är lite större.
  • MammanZ

Vi har testat nästan alla nappar på marknaden innan finsmakaren valde NUK starlight som den enda han tog {#lang_emotions_laughing} Tror den är ganska lik Genius. Tyvärr fick sonen in HELA nappen i munnen för ett tag sen, och då vågade vi inte ha den längre. Med samma "sugdel" men större sköld finns baby be safe, butterfly napp. Vi köpte dem på barnens hus som hade dem inne för att testa marknaden, finns även på nätet.

Vad gäller storleken på NUKs nappar så är det nog bara sugdelen som ändras, inte storleken på skölden, vilket var ett problem för oss som ville ha NUK men lite större så sonen inte skulle sätta den i halsen (och han var inte så gammal, runt 5 månader när vi fick byta)
    http://shop.babybsafe.se/?category_id=2&item_id=52

Det står upp till 3 månader, men killen är 7 månader nu och den ser ganska stor ut på honom

• Trynträ

Kan meddela att nu tar Agnes även Esskas anatomiska nappar. Fick för mig att jag skulle prova en av de napparna som vi köpt förut och hon tog den som om hon aldrig haft nån annan napp. Kanske har hon vant sig nu hur det ska kännas samt att hon fått större mun. Då kan jag ju gå över till dem istället sen för de är ju billigare. Denna var visserligen upp till sex månader men man kan ju prova att köpa en för äldre bäbisar sen.

Svar på tråden NUK Genius? Någon erfarenhet?