• susieq82

villervalla ytterkläder?

Hej.

håller på att kolla vårjacka å så till min lilla tjej och såg dessa roliga jackor de hade på villevalla i grönt med stjärnor på. Någon som haar en sådan och vad tyckte ni om dom?

• Svar på tråden villervalla ytterkläder?
  • Julutzi

Jag hade förra våren och har köpt denna våren med! Jag gillar de jackorna mycket och tycker de håller bra kvalitet...

♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • MaPaFrid

Vi har förra årets till våra barn och ska köpe ny till den yngsta. De är fantastiskt hållbara och fägglada, man blir ju lycklig av att se sina barn i glada färger.

På minussidan kan jag säga att de är inte helt avvisande så man får spraya dem med impregnering efter tvätt, men plusset är att de är så grova att de inte blir blöta rätt igenom.

• sarsparis

Vi hade den förra året, den  har hållit sig förvånadsvärt fin trots många tvättar. Den är inte vattentät utan bara vattenavvisande vilket man får tänka på om man vill ha en jacka som barnet kan vara ute i ur och skur. Hade köpt en ny i år men jag tycker de inte är vidare snygg med ringarna runt...... :(

• TereseA

Hade en förra året..Bra kvalite..men dyr tycker jag..

Akiim är mitt liv 071004
  • susieq82
    sarsparis skrev 2010-04-03 09:19:17 följande:
    Vi hade den förra året, den  har hållit sig förvånadsvärt fin trots många tvättar. Den är inte vattentät utan bara vattenavvisande vilket man får tänka på om man vill ha en jacka som barnet kan vara ute i ur och skur. Hade köpt en ny i år men jag tycker de inte är vidare snygg med ringarna runt...... :(
    har ändå separat regnställ. Men ville ha något färgglatt nu till våren och tyckte de verkade rejäla och ett bra pris oxå. Har de öppet idag tro?:)
  • paulisa

Jag har den gröna med stjärnor till min lilla tjej och det lilla vi hunnit använda den än så länge så tycker jag att den verkar jättebra. Rekommenderar.

• TereseA

tänka på om man ska köpa den svarta med stjärnor på..tvätta ut o in..ensamt.Annars riskerar man att dem vita stjärnorna blir rosa...

Akiim är mitt liv 071004
  • susieq82
    TereseA skrev 2010-04-03 21:24:53 följande:
    tänka på om man ska köpa den svarta med stjärnor på..tvätta ut o in..ensamt.Annars riskerar man att dem vita stjärnorna blir rosa...
    ok, bra att veta, blir nog den gröna till min lilla tjej ändå. Jag gillar ju färger. Den blåa var inte så dum den heller...jag får betämma mig när jag kommer dit:)
  • Cecci78

Jag har varit o känt på den ett antal gånger eftersom de är så fina men valde att inte köpa den pga att den är så tjock och stel i tyget. Jämför med Fix eller POP så är det stor skillnad.

• susieq82
    Cecci78 skrev 2010-04-04 18:45:58 följande:
    Jag har varit o känt på den ett antal gånger eftersom de är så fina men valde att inte köpa den pga att den är så tjock och stel i tyget. Jämför med Fix eller POP så är det stor skillnad.
    jag har oxå hört det, men det blir bättre efter första tvätten läste jag någonstans.
  • Julutzi
    Cecci78 skrev 2010-04-04 18:45:58 följande:
    De blir bättre efter tvätt!
    ♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • Cecci78
    Julutzi skrev 2010-04-04 20:01:29 följande:
    De blir bättre efter tvätt!
    gör det? hm, låter intressant!
Svar på tråden villervalla ytterkläder?