• Armani

    (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 9

    Här är tråden för oss som som väntade barn i oktoder 2008, några små valde att titta ut innan och några efter.

    Vår egna hemsida med BF-lista, födda mm finns på home.aland.net/ma22012/oktober/
    Vill man vara med där så kontaktar man Cecese antingen genom ett inlägg här i tråden eller hennes inbox.

    Här är våra gamla trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m29079383.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m32004341.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m36907228.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39860399.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42882678.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45344648.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m47785518.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m49762232.html


    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆Pyret BF 100424☆*★
  • Svar på tråden (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 9
  • MissMy
    JeanetteL: tycker att det är en jätte bra lösning att ni skriver lite info om TIm, då det kommit frågor, så vet alla sedan och kan prata om det hemma med barnen oxå om att barn är olika.. jasmine var 81,5 cm på 15 månaderskollen o 11,4 kg så i maj skall vi å hennes 18 månaderskoll..tycker att hon växt igen för vissa 86:an body börjar vara på gränsen att de inte går snart mera..även på byxor så märker jag att de är mycket passligare nu än för någon månad sedan..Vad härligt att det går så bra för dem båda på dagis..hoppas att det fortsätter så..

    Armani: hejsan, förstår att man inte orkar och har lust till så mycket då du nu är på slutrakan och det har varit mycket med graviditeten..Men du kanske inte hamnar vänta så länge till, skulle inte du snart på bäckenmätningen? Här testas vi oxå och mest mig, tror att det är så för dom flesta att mamman testas mera.. men hoppas att det snart går om..Hur har det varit med alicias hosta och sömn nu??

    En riktigt glad påsk till er alla!!
  • MissMy

    hejsan!

    jag är på kvällstur men tittar in en studn nu när jag har min paus.. har så ont i foten..Jag fick kryobehandling den 30.3 och nu lossnar skinnet och det är inget kul att måsta springa på i arbetssandaler   jag hoppas att de snart blir bättre och att allt skinn inte lossnar, har fått samma behandling på armbågen och även där har skinnet lossnat, dock är det inte lika ont då det inte stöter emot något.. måste gnälla av mig lite...

    Är nu efter ikväll ledig tre dagar och på onsdagen skall nicke och operera bort tonsillerna..blir borta sedan två dygn på sjukhuset..

  • Marthom
    MissMy skrev 2010-04-05 16:29:35 följande:
    hejsan! jag är på kvällstur men tittar in en studn nu när jag har min paus.. har så ont i foten..Jag fick kryobehandling den 30.3 och nu lossnar skinnet och det är inget kul att måsta springa på i arbetssandaler   jag hoppas att de snart blir bättre och att allt skinn inte lossnar, har fått samma behandling på armbågen och även där har skinnet lossnat, dock är det inte lika ont då det inte stöter emot något.. måste gnälla av mig lite... Är nu efter ikväll ledig tre dagar och på onsdagen skall nicke och operera bort tonsillerna..blir borta sedan två dygn på sjukhuset..
    Vad är kryobehandling för något?
  • Armani
    MissMy Jag var på bäckenmätningen för en vecka sen så på torsdag är det dax för min förlossningsplanering då jag ska få veta resultatet och hur jag ska få föda som, kanske jag även får ett datum för igångsättning eller om det blir snitt Jag hoppas det iaf!

    Alicia's hosta gav sig efter drygt 7 veckor men har nu börjat om igen- suck! Sambon har samma hosta oxå och i fredags blev Alicia förkyld igen, jag vet inte i vilken tur i ordningen sen hon började hos dagmamman, och idag känner jag att min 5:e förkylning sen jag blev gravid är här. Så sjukstuga med andra ord Sömnen går det upp och ner med, men hon sover betydligt bättre sen vi skaffade en juniorsäng till henne för ca 3 veckor sen.

    Låter jobbigt med foten som gör så ont Hoppas det snart känns bättre igen! Och hoppas det går bra med Nicke's operation oxå.
    Hur är det med Jasmine då? Får hon vara frisk?
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆Pyret BF 100424☆*★
  • ULE

    I torsdags var vi på 18mån kontroll. 12,3kg o 86cm. Hur kan de hunnit bli så stora?

  • Marthom
    ULE skrev 2010-04-06 11:53:18 följande:
    I torsdags var vi på 18mån kontroll. 12,3kg o 86cm. Hur kan de hunnit bli så stora?
    Wow.. Min lilla Freja har fortfarande inte passerat 10kg´s gränsen! Hon är mini-mini..
  • Armani
    ULE skrev 2010-04-06 11:53:18 följande:
    I torsdags var vi på 18mån kontroll. 12,3kg o 86cm. Hur kan de hunnit bli så stora?
    Ja det kan man ju fråga sig Vi väntar på kallelsen än vi, den borde dyka upp när som helst, men skulle jag gissa så ligger Alicia på 11,5 kg och 85 cm
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆Pyret BF 100424☆*★
  • MissMy
    Marthom skrev 2010-04-05 18:50:52 följande:
    Vad är kryobehandling för något?
    en lokal frys/köldbehandling..de blåser med en greja som innehåller ett ämne som är 196 grader kallt..
  • MissMy

    Armani: usch så jobbigt då ni varit så sjuka..hoppas att du får ett datum i torsdag..Jasmine har varit frisk nu sedan magsjukan hon hade, hon utvecklas och lär sig mera för var dag som går.. Härlig tid nu då hon lär sig mera ord..

    ULE:ja, tänk för en tid sedan var dom nyfödda och små och nu är dom ivriga,envisa 18 månadersbarn

  • Armani
    MissMy skrev 2010-04-06 15:49:04 följande:
    Armani: usch så jobbigt då ni varit så sjuka..hoppas att du får ett datum i torsdag..Jasmine har varit frisk nu sedan magsjukan hon hade, hon utvecklas och lär sig mera för var dag som går.. Härlig tid nu då hon lär sig mera ord.. ULE:ja, tänk för en tid sedan var dom nyfödda och små och nu är dom ivriga,envisa 18 månadersbarn
    Va skönt för er att hon fått hålla sig frisk nu, det tär så mycket på allihopa om man ständigt ska vara sjuk.
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆Pyret BF 100424☆*★
Svar på tråden (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 9