• fröken sol

Ni som använder amningskupor/amningsinlägg i tyg

Hejsan! jag sitter här och syr amningsinlägg/kupor i tyg(haha..såklart vad syr man annars i...)
    Jag funderar på hur många har ni, hur ofta byter man?? Så jag vet hur många jag ska sy. För tillfället har jag klippt ut åtta par. Men kan göra många till. men tänkte börja med lite lagom Så hur många har ni???

Tack på förhand!

• Svar på tråden Ni som använder amningskupor/amningsinlägg i tyg
  • fröken sol

ingen som använder sådana??

• Aruten

Hej Fröken sol

Jag hade sådana innan och jag hade 8 par som jag bytte med. Jag bytte varje dag/natt eller när dom blev så blöta att det kändes obehagligt. Dom gick åt så jag skulle rekomendera att göra i alla fall 10 par. Så slipper man tvätta hela tiden också =)

Nu kör jag med engångskupor för jag slarvade alltid bort mina och så, slarver! Annars är tyg jätte bra, man slipper ju spendera så mycket pengar på att köpa nya hela tiden.

// Sara

• fröken sol

jag har sytt tio stycken par. Men jag har tyg kvar. men jag tror jag börjar såhär. Känns onödigt att göra massor om det inte funkar...eller ja om jag inte behöver fler. Det tog ändå ett tag och sy :D
    tack för svar! någon mer?

• Maluttan

jag hade 6 par som jag bytte med och det räckte bra. Man var ju tvungen att tvätta dem ofta, jag hade ett par som möglade =S innan jag blev rutinerad o ch tvättade varannan dag =)

• Tikovka

Ju fler man har desto bättre, tycker jag : ) En del kommer bort, andra blir missfärgade, ibland behöver man byta flera gånger på en dag (jag i alla fall)
    Vad smart och duktigt att sy egna!

• fröken sol

tack för svar. Ja det känns kul att förebereda sig lite och göra lite saker själv. Sen så känns det så onödigt med fler saker som ska slängas.

Det verkar vara så olika hur mkt man läcker. Men hoppas mina 10 par räcker.

Svar på tråden Ni som använder amningskupor/amningsinlägg i tyg