• IsaCMoJs

Galonhanskar, vilka är bra?

Vilka galonhandskar skulle ni rekommendera till en liten tjej på snart 1,5 år? Jag tycker att de flesta vi kollat på verjar så himla stora!

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • Svar på tråden Galonhanskar, vilka är bra?
  • Birry

Har ett par, som inte är galon, men vattetäta av något annat material, från Pop, de är smidiga och bra tycker jag. Lätta att ta på, men sitter ändå kvar bra.

• invo
    Birry skrev 2010-04-03 15:44:53 följande:
    Har ett par, som inte är galon, men vattetäta av något annat material, från Pop, de är smidiga och bra tycker jag. Lätta att ta på, men sitter ändå kvar bra.
    Är de helt täta?
  • Birry
    invo skrev 2010-04-03 17:00:26 följande:
    Är de helt täta?
    Ja, sonen har testkört dem ett par veckor i total slask och gegga och är helt torr om händerna när han kommer in.
  • zika

De är INTE vattentäta. Fick lämna tillbaka mina i veckan sedan jag ifrågasatt dem. Personalen erkände då att första infon var att de var vattentäta men skaften är inte vattentäta. Då kommer det ju också vatten in i själva handen för förskolebarn har ju hela armarna i vatten ibland.
    Bytte till galonvantarna utan problem

• maadicken

jag köpte ofodrade everest på stadium till sonen. kollade runt överallt innan jag köpte och kan inte förstå varför det inte finns några som har tummen på rätt plats... dom jhar hittills hållt tätt iaf, och dom sitter hyfsat bra på handen. önskar dock att man kunde dra åt resåren över handleden lite mer.

hur som helst så köpte jag storlek 0-2 år, för det var dom som passade. (har vanliga tunna fingervantar under. har även haft lite tjockare lite kallare dagar) sonen fyllde 3 i februari... nästa storlek passade på mina händer... vi har helt normalstora händer båda två

vi har oxå ett par pop, men dels blir dom alldeles för varma nu, och dels håller dom inte tätt. kanske borde reklamera dom jag med?

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Birry
    zika skrev 2010-04-03 18:29:22 följande:
    De är INTE vattentäta. Fick lämna tillbaka mina i veckan sedan jag ifrågasatt dem. Personalen erkände då att första infon var att de var vattentäta men skaften är inte vattentäta. Då kommer det ju också vatten in i själva handen för förskolebarn har ju hela armarna i vatten ibland. Bytte till galonvantarna utan problem
    Intressant. Här är alltid skaften instoppade i jackan, så det har inte varit ett problem.
  • Lucky

Tycker didrikssons har varit allra bästa, bra modell på dem!
    Men köp en riktigt liten stl, min dotter på snart 5,5år har fortfarande sina i stl 2... förra året använde hon ett par i stl 0!
    Ju mindre vante desto smidigare för barnet!

• alvide

Skalvantarna från Pop är inte vattentäta i sömmarna. Fungerar bra i slask o gegga men inte nedstoppade i vattenpölar.

• invo
    alvide skrev 2010-04-03 23:39:20 följande:
    Skalvantarna från Pop är inte vattentäta i sömmarna. Fungerar bra i slask o gegga men inte nedstoppade i vattenpölar.
    Likadant med vintervantarna tro? De är inte heller täta, vilket jag tycker är konstigt då overallen är supertät.
  • alvide
    invo skrev 2010-04-06 08:48:10 följande:
    Likadant med vintervantarna tro? De är inte heller täta, vilket jag tycker är konstigt då overallen är supertät.
    Vintervantarna är inte helt täta dom heller av egen erfarenhet. Skillnaden är att overallen har tejpade sömmar men inte vantarna. Många tillverkare säger att deras vantar har vattentätt tyg men "glömmer" att tilllägga att de kan läcka i sömmarna då de inte är täta där.
  • invo
    alvide skrev 2010-04-06 09:28:52 följande:
    Vintervantarna är inte helt täta dom heller av egen erfarenhet. Skillnaden är att overallen har tejpade sömmar men inte vantarna. Många tillverkare säger att deras vantar har vattentätt tyg men "glömmer" att tilllägga att de kan läcka i sömmarna då de inte är täta där.
    Hm, irriterande. Synd för då hade vantarna varitr helt suveräna!
Svar på tråden Galonhanskar, vilka är bra?