• Annica1

    Föredetta pergobejbs 4

    Vi har hängt ihop sedan hösten 2007. Alla har ätit Pergo. En del många kurer och en del få. En del blev gravida utan Pergo och en del fick gå hela vägen till ivf. Det spelar ingen roll längre, för nu väntar vi barn. Tänk att vi alla nådde målet!!

    Några Pergo- och IVF-bebisar har redan fötts! Här pratar vi vidare under graviditet och bebistiden!

  • Svar på tråden Föredetta pergobejbs 4
  • Annica1

    Glad påsk tjejer.

    Va dåliga vi är på att starta en ny tråd innan den gamla stängs.Jag glömmer alltid att en tråd bara finns i 3mån.

    Hur som helst.. våran babylycka blev kort.. kände hela tiden att något var fel och i onsdags fick jag veta att jag hade rätt. Skulle vart i v.10 men fostret dog i v.8.. fick ett uteblivet missfall, så har fått tagit tabletter för att få ut allt.
    Trots omständigheterna mår jag bra, koncentrerar mig på Yosef istället han för juh med sig så himla mkt glädje och så hoppas vi på bättre lycka nästa gång.

    Hoppas allt är bra med er

  • Finesse
    Annica: Nä.. vad tråkigt Hoppas ni lyckas igen.. och du har rätt.. koncentrera dig på det barn du har.. *kram*
    Ebba 071228
  • saraemma

    Många kramar till dig Annica!!!

    Va bra med en ny tråd : )

  • m o e

    Nej, så hemskt tråkigt Annica!! Vilken tur att ni har Yosef i alla fall, även om sorgen såklart känns ändå så är det skönt att ha ett barn att fokusera på. På något vis överöser man dem ännu mer med pussar och kärlek när man är med om något tråkigt. Så upplevde i alla fall jag det när vi fick vår MA.

    Kram!

    Och glad påsk på er alla även om det redan är påskdagen nu!


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • Treasures

    Kramar till dig Annica, beklagar MA.

    Hoppas alla haft en glad påsk! Vi har haft det underbart skönt i Finland hos sambons mormor och annan släkt som fick träffa Alva för första gången. Hon blev fem månader på skärtorsdagen och är för tillfället världens gladaste och härligaste unge! Just nu är det att rulla runt som upptar den mesta av hennes vakna tid, och fort går det, så vi har fult upp med att följa efter och se till att hon inte slår sig.


    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • saraemma

    Visst går tiden fort! Hugo kryper så det visslar om det och nu reser han sig upp överallt, och ramlar... Han blir 8 månader imorgon, helt otroligt {#lang_emotions_laughing}.

  • Annica1

    Hallååå var ett tag sen.

    Trots missfallet så mår vi bra, känns konstigt att säga men sörjde inte så mycket. De va helt enkelt inte menat och de kändes lite skrämande tidigt för ett andra barn.
    Känner att jag vill göra lite saker innan nästa barn kommer och nu kommer Yosef vara äldre när han får ett syskon så de kommer vara mycket bättre. Kommer så klart inte att gå på p-piller men vi kommer inte heller försöka få barn än ett på tag. Men händer de så händer de =) Haha =P

    Yosef växer så de knakar, snart 10 mån. Kryper gör han inte och tror inte heller att han kommer göra de.. jag tror att han kommer börja gå istället. Ska på läkarkontroll på Onsdag ska bli spännande att se hur lång han blivit och hur mycket han väger nu.

    Har tänkt att Yosef ska få börja gå 2 dagar i veckan på dagis från och med mitten på Sept osså ska jag plugga dom 2 dagarna, samtidigt som jag söker nytt jobb. Får jag inget nytt jobb går jag tillbaka till mitt gamla i Jan och fortsätter leta nytt. Vill ha heltid eller iaf mer än 60%. Ska plugga till barnundersköterska så fort utbildningen kommer till Sthlm Äntligen har jag kommit fram till vad jag vill bli =)

    Nästa måndag drar lilla familjen ut på en utflykt.. vi ska til Ullared och köpa lite sommarkläder =) Ska bli så kul =) Läängtar

  • Finesse
    Annica1 skrev 2010-04-25 15:55:29 följande:
     Nästa måndag drar lilla familjen ut på en utflykt.. vi ska til Ullared och köpa lite sommarkläder =) Ska bli så kul =) Läängtar
    Roligt.. säg till om du hittar nåt.. vi åker dit i mitten av juni.. Första gången.. blir väldigt lång resa för Ebbisen med tanke på att det är över 100 mil en väg..
    Ebba 071228
  • saraemma

    Annica: va skönt att ni mår bra trots allt! Va kul att åka till Ullared! Jag ska försöka hålla mig tills i sommar och istället köpa höst- och vinterkläder då tänkte jag... Vi har inte så långt dit, ca 23 mil tror jag, enkel resa alltså. Fast sist körde jag fel för jag skulle ta en "genväg" hem som blev 10mil extra... bröt nästan ihop, var i sjätte månaden då och körde ner själv med bara min dotter som sällskap och hon somnade i bilen...

  • Annica1

    6500kr gick de åt i Ullared =) Gud så kul de var och Yosef va så duktig både där och i bilen.

    Nu har han börjat ta sig framåt, han kryper inte direkt, han ställer sig på tårna och drar sig framåt med hjälp av händer.. men helst av allt ligger han bara på magen och gungar.. haha.

    Var på BVC för en vecka sen.. Yosef väger nu 11.250g och är 78 lång .. han är stor för sin ålder men propertionerlig sa dom :)

    Kan inte fatta att vi ska ha 1 års kalas om drygt 2mån

    Hoppas allt är bra med er =)

Svar på tråden Föredetta pergobejbs 4