• Alis volat propriis

Teutonia Team Cosmo, finns den i butik?

Hittade just en till syskonvagn där man kan ha båda barnen vända mot sig, Teutonia team cosmo. (Har tidigare bara tittat på Brios och Emmaljungas dubbelvagn, de enda som hade den funktionen vad jag vet) Men är lite förvirrad efter att ha läst på fl om den, finns den inte att köpa än? Och vad är team s4 för modell? En tidigare modell? Vad skulle vara skillnaden? Nån barnvagnsexpert som kan berätta lite om den och vart den kan finnas att köpa (butik)? Vad är priset?

• Svar på tråden Teutonia Team Cosmo, finns den i butik?
  • Vickan I

Jag klämde på den på Babyland i Bromma i Sthlm idag. Kollade dock aldrig priset.

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Den kändes mkt smalare än ex emmaljungas , men tyngre också . Jag gillar inte Teutonias låga sidor på sittdelen och det är detsamma på denna, men helt ok.

• eec82

har för mig att s4 hade mindre hjul fram men var liknande. Team cosmo är lite smidigare att köra. Ja den finns i butik. Pris kommer jag inte ihåg.

• Alis volat propriis

va kul, skall till babyland imorgon nämligen! har för mig att den är lika bred som brios o emmaljungas dubbelvagnar, men kanske känns smalare? väger iaf något mindre än en brio. jag blev så paff att den gick att ha vänd med båda barnen mot sig, för som jag letat på nätet och bara hittat brio o emmaljunga som har det så.

• eec82
    Vickan I skrev 2010-04-03 21:58:55 följande:
    Den kändes mkt smalare än ex emmaljungas , men tyngre också . Jag gillar inte Teutonias låga sidor på sittdelen och det är detsamma på denna, men helt ok.
    samma bredd :) Synvilla de där. Men visst känns den smidigare. :) Håller med om låga sidor samt inte så lång i ryggen som ex emmaljunga.
  • Vickan I

Därför jag skrev "kändes" smalare . Ja det finns inte många där man kan ha de små emot sig...

• eec82
    Vickan I skrev 2010-04-03 22:04:35 följande:
    Därför jag skrev "kändes" smalare . Ja det finns inte många där man kan ha de små emot sig...
    nä visst e de jobbigt. Den känns son smalare oga sufletten. Emmaljungas e ju enorma. Uj e ju smidigast men då får man inte fullt "sittläge" alltid en liten lutning + trång liggdel samt framåtvänd.

Vill hitta en smidig dubbelvagn. (tills den dagen jag behöver det). Men den jag vill ha finns nog inte. Får inte vara bredare än sthlmsmåttet heller.
  • Vickan I
    eec82 skrev 2010-04-03 23:12:16 följande:
    Den känns son smalare oga sufletten. Emmaljungas e ju enorma. Uj e ju smidigast men då får man inte fullt "sittläge" alltid en liten lutning + trång liggdel samt framåtvänd. Vill hitta en smidig dubbelvagn. (tills den dagen jag behöver det). Men den jag vill ha finns nog inte. Får inte vara bredare än sthlmsmåttet heller.
    Emmas suffla var ju eeeeeenorm , men tyckte twin city crossen kändes smidigare än twin nitron, men måtten skiljer väl lite på dem också.

Ja vi behöver inte syskonvagn ännu vi heller..men kolla är ju så kul och det jag vill ha finns inte heller . Jag vill ha typ en babyjogger city elite eller babytravel dublin för att de är stora svängbara framhjul, SEPARATA sufflor, delade sittplatser mm, MEN med vändbar sittdel...ska det vara så svårt .
  • eec82
    Vickan I skrev 2010-04-03 23:24:59 följande:
    Emmas suffla var ju eeeeeenorm , men tyckte twin city crossen kändes smidigare än twin nitron, men måtten skiljer väl lite på dem också.Ja vi behöver inte syskonvagn ännu vi heller..men kolla är ju så kul och det jag vill ha finns inte heller . Jag vill ha typ en babyjogger city elite eller babytravel dublin för att de är stora svängbara framhjul, SEPARATA sufflor, delade sittplatser mm, MEN med vändbar sittdel...ska det vara så svårt .
    mm samma här. Blir väl en UJ å så får jag sälja den då det gått 5 månader. De kommer med separata suffletter. Nitron är enorm ju!! Trodde de skulle varit något för mig då jag älskar min nitro singel vagn, men ånej de var de inte. Å city celekt vagnen är ju smart men så tung.

City mini är ju en bra vagn men ner som resevagn, men behöver man den inte vintertid så är den ju ok.

Carena om man vill ha en billig.

Men å vill ha typ som brios sing vagn fast dubbel, om den inte blir så bred då. Så man kan skifta åt vilket håll man vill ha barnet. Varför finns inte den som dubbel?  Skulle ju vara perfa, om de förlängde suffletten på den. Typ som på babyjogger. Vil ha en kombinerad vagn, teutonias färger å sil, brios svängbara hjul samt smidighret att vända å ta av sittdelen å ha babyskydd på med, babyjoggers sufflette samt kg vikt man får ha i varukorgen samt sittdelen. Kan ja få de tro?
  • Vickan I
    eec82 skrev 2010-04-04 17:19:34 följande:
    mm samma här. Blir väl en UJ å så får jag sälja den då det gått 5 månader. De kommer med separata suffletter. Nitron är enorm ju!! Trodde de skulle varit något för mig då jag älskar min nitro singel vagn, men ånej de var de inte. Å city celekt vagnen är ju smart men så tung. City mini är ju en bra vagn men ner som resevagn, men behöver man den inte vintertid så är den ju ok. Carena om man vill ha en billig. Men å vill ha typ som brios sing vagn fast dubbel, om den inte blir så bred då. Så man kan skifta åt vilket håll man vill ha barnet. Varför finns inte den som dubbel?  Skulle ju vara perfa, om de förlängde suffletten på den. Typ som på babyjogger. Vil ha en kombinerad vagn, teutonias färger å sil, brios svängbara hjul samt smidighret att vända å ta av sittdelen å ha babyskydd på med, babyjoggers sufflette samt kg vikt man får ha i varukorgen samt sittdelen. Kan ja få de tro?
    Tako Jumper DUO har nog det mesta vi söker, men som att köra en lastbil, över 1 m bred , och Tako...vad är det för märke....inte så fin heller...

Jag var inne på samma sak. Ha den i början och sedan sälja...Jag kan köpa att A får åka framåt medan bebis ligger i liggkorg (A kan ju åka mot mig i singelvagn också emellanåt), men när bebisen ska börja sitta vid ca 5 mån känns det inte ok att den också ska åka framåt. Gillar UJ och Easy walker i övrigt, men tycker sufflan är lite klen.
  • eec82
    Vickan I skrev 2010-04-04 21:11:47 följande:
    Tako Jumper DUO har nog det mesta vi söker, men som att köra en lastbil, över 1 m bred , och Tako...vad är det för märke....inte så fin heller...Jag var inne på samma sak. Ha den i början och sedan sälja...Jag kan köpa att A får åka framåt medan bebis ligger i liggkorg (A kan ju åka mot mig i singelvagn också emellanåt), men när bebisen ska börja sitta vid ca 5 mån känns det inte ok att den också ska åka framåt. Gillar UJ och Easy walker i övrigt, men tycker sufflan är lite klen.
    mm men UJ får ju mycket bättre sufflette nu på 2010 modellerna, samt delad. Den går längre fram. Så än så länge vinner den pga smidigheten å lättheten. Väger ju som en singelvagn. Får väl ha en till E smidig liten, en då man måste ha båda, å en andra till (bebisen). 3 vagnar jaja. Men så blir de säkert. Haha.

:)
Svar på tråden Teutonia Team Cosmo, finns den i butik?