• Peaches82

Mellanöl före lättöl som gravid?

Min sambo jobbar inom restaurangbranchen. Idag kom han hem ganska upprörd då en gravid kvinna hade frågat om dom hade alkoholfri öl. När han svarade att dom inte har det men att dom har lättöl, sa hon:-Nej då tar jag en mellanöl istället... Min sambo undrar varför man går från alkholfri öl till en 4,6% alkohol när man är gravid??!! Det här är andra gången det händer...

• Svar på tråden Mellanöl före lättöl som gravid?
  • Skogsflickan

Vad jag förstår så är mellanöl inte på 4,6% utan det är 2,8% men lika dumt att dricka det ändå vare sig det ena eller det andra=)

• lindha3

mellanöl är klass III öl, och klassat som starköl och ligger på 3,5 - 4.5 procent.

• Peaches82

ja, tycker det konstigaste är att hon ville ha en alkoholfri öl först och sen tar en mellanöl före en lättöl

• VirrAnna

Låter ju helskumt.

Sa din man att det är mer alkohol än lättöl?

Har själv jobbat inom resturang och ibland får man så kosntiga beställningar och frågor så man undrar hur det är ställt med folk egentligen. En gravid kvinna gjorde en massa ändringar på sin mat för ett det skulle passa en gravid men drack champagne innan maten och till desserten...Undrade länge hur hon fick den ekvationen att gå ihop...

Svar på tråden Mellanöl före lättöl som gravid?