• Anonym (Oregelbundenmens)

    Blödningar trots Provera. Rätt läkemedel för mig?

    Jag äter Provera 5 mg då jag har oregelbundna menstruationer. Jag äter två tabletter dagligen dag 17-26 i menscykeln. Två dagar efter sista tabletten ska man få sin menstruation. Men jag får första blödningarna redan fr o m dag 22. Jag har ätit Provera i tre cykler hittills. Jag har varit hos en gynekolog, men då var frågan varför jag blödde så mycket efter första Provera-cykeln. Han hittade inga cystor eller myom som kunde förklara den stora blödningen.  Nu är istället frågan varför jag blöder innan jag har ätit klart Provera i slutet av menscykeln? Provera kanske inte hjälper så bra mot mina oregelbundna menstruationer?

  • Svar på tråden Blödningar trots Provera. Rätt läkemedel för mig?
  • Farmaceuten

    Hej,
    Provera kan användas vid flera olika tillstånd för att rätta till ev rubbningar i blödningarna. Då du till en början fick en större blödning pratade du med din gynekolog, när du nu undrar över varför du blöder innan du ätit alla tabletter tycker jag också att du skall prata med din gynekolog som ordinerat dig behandlingen, han kan nog ge dig de bästa svaren då  han har din historik.

    Farmaceuten Maria

Svar på tråden Blödningar trots Provera. Rätt läkemedel för mig?