• vofflan

Hur fort äter eran hund upp ett ben?

Min vovve har fått alla tänder, men han äter ändå upp ett ben på en halvtimma han gnager och kämpar.

Jag kan inte köpa leksaker till honom för de äter han upp på en gång. Gnager sönder och äter upp?!! Ja!! mat får han
    Han är en finsk lapphund på 7-8 månader. Helt galen i att bita

• Svar på tråden Hur fort äter eran hund upp ett ben?
  • Goltlännig

Har du provar att ge honom riktiga märgben och inte tuggben?
    Man kan koka märgbenen först så att märgen åker ur och dem inte får magknip men dem brukar gilla dem och de håller längre...

• tjips

Testa tennisbollar och hundleksaker i gummi (såna tunga som är gummi rakt igenom). Mina föräldrar har en borderterrier och det är inte många leksaker som överlever mer än 5 minuter när hon är med

• vofflan

Märgben? det låter lite äckligt,

Tennisbollar tycker inte min Wiking är särslit spännade, sist jag köpte leksak till honom köpte jag en tennisboll med vingar och men som en geting, jättesöt men han har bara fått ha den en liten stund och benen är redan bort dragna.

• Heisan

Jag har haft en hund som åt märgben som andra tuggar i sig gelégodis
    Blev förvånad över hur snabbt hon satte i sig dem. Vilket bett, det var en greyhound, skulle inte velat att hon hade gnagit på min arm. En gång hittade en annan av mina hundar ett rådjursben ute, och då menar jag HELA benet med päls och klöv på. När jag sade åt henne att släppa det så svalde hon det HELT. Det var också en greyhound.

• Naijna

Min äter upp allt!
    Det är så tråkigt att köpa någonting till henne för hon äter upp det med en gång.
    Hon har ett enormt tugg behov.
    Jag tycker också att du ska köpa märgben, de kanske inte ser så fräscha ut men din hund kommer fixa till det så fint så :P Billigt och bra!

• Tikka

Jag skulle bara vilja säga att vanliga tennisbollar är direkt olämpliga som leksaker till hundar. De gula, tunna trådarna som de får i sig (de släpper ganska lätt) kan orsaka stora bekymmer i tarmarna. Jag vet att jättemånga använder sig av dem vid apport till exempel, det är en sak men att låta dem tugga på bollarna kan till och med vara farligt.

Vår jämthundsvalp som är lite drygt 8 månader tuggar i sig ett ben av renhud på 45 cm på ca 20 minuter. Men om hon får märgben eller ben av älg, håller det flera timmar.

• cicci85

KONG bollar tro jag att det heter är jätteroliga pch hållbara tror jag..Min har hund har inte bitit sönder nån men hon biter iofs inte sönder nånting.. Hennes favvisleksak iaf, den studsar åt alla möjliga håll mycket roligare än vanliga bollar...

Men benen blir uppätna fort här hemma, för att inte tala om grisöron..Slurp! Märgben e ju godast men gud så irriterande när hon leker med dem och kastar omkring dem..stackars golvet...=)

• Hjukenia

Våra två Sib. Husky älskar råa älgben över allt annat och de försvinner i ett nafs Stora sågade knotor ska de vara, men så får de fina tänder på köpet. grisöron gillas också, men lite för lite att tugga på

• betti

Vår vovve tuggar sällan i sig hela benen.
    Han biter, tuggar och gnager när de är nya, sen springer han mest runt med dem. När han var mindre "grävde" han ner dem i soffan och buffade kuddar ovanpå...

• Kimsan82

Hehe..jag vet inte om det ligger i "släkten"..Man hinner knappt blinka innan Gizmo gör slut på de ben man ger honom..

Vad ger ni för ben!! Finns ju märgben att köpa i djuraffären om du inte vill koka hemma..dom är en klar favorit här hemma!!
    Hoppas allt e bra med er lilla kille..läste din tråd om dom elaka ungarna *grr* Sjut dom eller deras föräldrar!! Eller kan jag skicka gosenalle efter dom

Ha det bra och hälsa Wiking.. kram från mig och Lappis-Gizmo

• vofflan

Wiking hälsar tillbaka till Gizmo

Jag ska titta på märgben nästa gång jag är i affären Tack för tipsen,
    Jag trodde bara det var min bitgalna hund som var den enda. som åt upp hela ben. Innan jag skaffa hund trodde jag att hundar gnagde på ben i flera dagar

Svar på tråden Hur fort äter eran hund upp ett ben?