Anal problem (Hemorrojd / Analspricka)
Jag har sånna toalett besvär nu att jag inte vågar gå på toaletten. Vid ett läkarbesök förra sensommaren fick jag veta att jag lyckats riva upp en ordentlig analspricka och att jag hade några små inre hemorrojder och att salvan jag fick skulle hjälpa. Men den gjorde inte det och idag har jag mycket mer smärtor. Det värsta är att jag aldrig varit gravid och är heller inte det idag.
Nu har jag saker som sticker ut och det är dom jag vill fråga om.. jag läser mycket trådar här på FL och fått höra om att dom kan spricka och dö av sig själva? De här sakerna som hänger ut (som läkaren kallade polyper men jag tror inte det längre...) som spricker ju varje gång jag går på toa.. men dom försvinner aldrig. Varför försvinner det inte av sig själv? Eller med medicin?
Jag tycker inte att dom är "stora nog" för operation efter vad jag läst på FL, låter som att dom ska vara enorma, mina är knappt över 1 cm.
Förlåt för allt det grafiska men jag orkar inte mer. Kan inte sjukskriva mig varje gång jag måste på toaletten!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-04 12:48
Märker att jag låter så desperat att mina frågor inte kommer fram:
Jag vill veta hur det varit för er som har haft samma problem med hemorrojder och analsprickor. Hur stora, hur försvann dom, fick du opereras i såfall varför och så vidare.