• matteme

Känner ingen symptom vecka 9...........

Hjälp! Nu sitter jag och oroar mig, säkert i onödan men måste veta om det är fler med mig...
    Jag är i vecka nio och känner ingen symptom alls förutom att jag är trött och att brösten fortfarande ömmar lite grann. Fler med mig?
    Man blir ju så himla nojig och funderar på allt..... ska på inskrivning nästa vecka men det är ju en hel vecka tills dess.

Någon med mig som känner samma? {#lang_emotions_surprised}

Tacksam för diskussion!

• Svar på tråden Känner ingen symptom vecka 9...........
  • LaternaMagica
    matteme skrev 2010-04-04 14:11:59 följande:
    Hjälp! Nu sitter jag och oroar mig, säkert i onödan men måste veta om det är fler med mig... Jag är i vecka nio och känner ingen symptom alls förutom att jag är trött och att brösten fortfarande ömmar lite grann. Fler med mig? Man blir ju så himla nojig och funderar på allt..... ska på inskrivning nästa vecka men det är ju en hel vecka tills dess. Någon med mig som känner samma? Tacksam för diskussion!
    Var lugn, man kan aldrig veta säkert hur det står till därinne, men vad jag lärt mig och själv upplevt så går gravtecken upp och ner och vissa har inga alls i perioder. Trötthet är ju för övrigt ett vanligt gravtecken. Säkert ingen fara alls! KRam
  • matteme

Tack :) Hoppas det är som du säger! Är ju redan van vid den lilla jordgubben :)
    Kram

• AllyZ

Jag ar i vecka 8 och kanner ingenting..har inte matt illa alls. Brosten ar omma till och fran och tja, kanske trotthet men det brukar jag vara sa svart att saga. Gjorde vul i vecka fem och hjartat hade borjat sla sa formodar att allt fortfarande ar ok! Man behover inte ha en massa symptom, bara att tacka och ta emot att man slipper:)

• lerum82

Jag är i vecka 11 och är "bara" trött och har lite ömma bröst till och från har varit så hela tiden och jag var jätte orolig när jag kände så lite. Var och kollade den lille i torsdags och då sprattlade den för fullt så absolut inget att oroa sig för.

• sofi82

är gravid i vecka 10 känner inget mer en när jag borstar tänderna för då spyr jag

• akiire

Hej, jag är idag i vecka 18+7 och har hela tide under den här graviditeten mått oförskämt bra. Har inte mått illa eller någonting, har endast fått vätska ont i benen då jag tror att jag har fått bätska i dem När jag va i vecka 11 började mina spökveckor, allt va så lugnt och jag kände inte av någon.ting alls. Om 2 dagar ska jag på RUL, då får vi se hur det ser ut :)

• Trasseltroll

Likandant för mig! Har mått jättebra och inte känt av något sen kanske v 7 eller nått (är i v 12 nu)... Min barnmorska sa att hon fick höra det jätteofta! Blivande mammor som mår "för" bra och är oroliga för det. Jag fick lyckligtvis göra ett VUL då jag även blödde tidigt så nu kan jag äntligen tro på att jag är gravid... Försök att inte oroa dig!! Lycka till!

• matteme

Tack alla underbaringar {#lang_emotions_smile} Nu känns det mycket bättre!
    Hoppas det är bra med er alla! Det lilla spöket har börjat bråka igen, så nu känns det bra ;)

KRAM

• Leiben

skönt fär dig att du är lugn nu.

själv är jag panikslagen. har gått från att de senaste veckorna mått frekvent småilla till att inte känna av något illamående alls. Den senaste veckan har i princip alla symptom jag hade innan försvunnit. Är 9 ½ gångna nu. Har varit på vul för ungefär 2 veckor sedan och allt såg bra ut. Fram tills några dagar efter det kände jag mig verkligen gravid men det gör jag inte längre. Har ett MA med i bagaget (som dock konstaterades innan några symptom försvunnit) och vägen hit igen tog år så jag är, rent ut sagt, shit scared.

• Flickan och kråkan

Mer "normalt" än tvärtom skulle jag säga. För de flesta avtar symptomen efter ett par veckor. Spökveckorna är ju inte långt borta . Med första hade jag inga symptom alls, Med andra hade jag växtvärk och kände mig åksjuk första veckorna innan det helt försvann också. Handlar om hur kroppen hanterar hormonförändringen och hur tålig man är för just det, inte huruvida man får missfall eller inte. 

• Leiben
    Flickan och kråkan skrev 2010-04-11 10:49:44 följande:
    Mer "normalt" än tvärtom skulle jag säga. För de flesta avtar symptomen efter ett par veckor. Spökveckorna är ju inte långt borta . Med första hade jag inga symptom alls, Med andra hade jag växtvärk och kände mig åksjuk första veckorna innan det helt försvann också. Handlar om hur kroppen hanterar hormonförändringen och hur tålig man är för just det, inte huruvida man får missfall eller inte. 
    tack ska du ha för peppet. precis så har illamåendet känts mycket just som åksjuka. det jobbiga är ju kontrasten av att ha haft symptom och sedan inte ha det. Mina bröst är fortfarande större men ilar och ömmar inte alls lika mycket som för ett par veckor sedan heller. Det enda som egentligen är tydligt är kissnödigheten. jag har redan åkt in för akut blödning och smärta i v.6 men allt såg bra ut.

ska jag nu ha det andra tecknet på missfall?
  • Macarena b

Hej! bara en fråga, jag har haft ömma brösten men från o med igår känner inte mycket ont i brösten längre, jag e i vecka 7, är det vanligt eller? är lite oroligt för att jag har läst att dettta kan vara tecken på missfall, kan de vara möjligt? ingen blodning alls.
    Tack i förhand till alla som svarar.
    Maca

• Flickan och kråkan
    Macarena b skrev 2010-11-05 08:22:44 följande:
    Hej! bara en fråga, jag har haft ömma brösten men från o med igår känner inte mycket ont i brösten längre, jag e i vecka 7, är det vanligt eller? är lite oroligt för att jag har läst att dettta kan vara tecken på missfall, kan de vara möjligt? ingen blodning alls.
    Maca
    Jättevanligt och alldeles normalt .
  • matteme
    Macarena b skrev 2010-11-05 08:22:44 följande:
    Maca
    Det tror jag inte är något tecken på missfall. Ömningarna kommer och går, så var det för mig iaf!

Lycka till!!!
  • macarenix

Hej till alla!!!
    tack för alla svar... idag känner jag bara ömma brösten men det är lugn nu!!! den 3 dic har vul.... längtar efter denTyst idag bakar jag losekatter mmmmhhh!!! kram till alla.

• Drömmen om Elin

Jag är i vecka 9 och har heller inga symtom, jag är inte tröttare än vanligt och brösten är ömma endast om jag klämmer till dem, men de gör absolut inte ont. Jag kan få så konstiga tankar då jag är utan symtom om att något skulle vara fel, tex att jag skulle ha fått ett MA som tagits upp av kroppen och att på RUL skulle de vara helt tomt i livmodern... ja de låter väl helt sjukt för andra men de är klart att tankarna snurrar. Har endast mått illa vid 1 enda tillfälle och jag har då aldrig varit så glad över en spya

Svar på tråden Känner ingen symptom vecka 9...........