• Anonym

effekt av sertralin??

Hej! Tänkte bara fråga er som ätit/äter sertralin hur lång tid det tog för er innan ni kände effekt?

Jag har käkat medicinen i fyra veckor snart och känner knappt någonting... Känns som att jag kommer ge upp hoppet om att det någonsin kommer bli bra snart.. :((

• Svar på tråden effekt av sertralin??
  • Anonym

Jag kände av det tidigare än så, du får nog prata med din läkare och be om en ny medicin den borde ju ha hjälpt nu vid det här laget så tydligen är inte den medicinen bra på dig eller så ska du höja dosen med hjälp av din läkare.

• Anonym

Jag började med 25mg, 50 och nu har jag ätit 100mg i snart 2 veckor.. borde jag kanske vänta nån vecka till med tanke på att jag höjde nyligen? åh jag vet inte... orkar bara inte byta medicin o börja om från början o få en massa biverkningar :/

• Anonym

Förstår dig.. jag käkade sertralin förut men biverkningarna var INTE roliga.. viktuppgång och typ förvirring och glömska fick jag som biverkning.

Käkar nu fluoxetin men tror jag måste höja den dosen för jag tycker inte jag känner nåt spec av dem faktiskt...

Kanske du ska avvakta lite till då om du precis har höjt?!! Hör efter med din läkare vad han/hon säger.

• Anonym

några fler? när kände ni effekten? kan det ta lite längre tid än fyra veckor?

• Anonym

Hur många mg äter du? Jag började med 25 sen 50 låg där ett bra tag utan att känna något. Först när jag höjt dosen till 100mg under två veckor blev det skillnad. Det är en bra medicin ge det lite längre tid. Om det inte hjälper finns ju andra ssri-preparat tex cipramil. Ge inte upp det kommer vända!

• Anonym

jag har ätit sertralin 100mg i en månad nu... men märker inte så stor skillnad faktiskt, endast jätte lite.. borde höja dosen kanske?

• Anonym

Ja kanske borde du höja eller testa en annan variant finns ju en uppsjö, kan ta lite tid innan du hittar rätt. Får jag fråga vad du äter för?

• Anonym

höjde till 150mg igår, äter mot depression, ångest, social fobi och tvångstankar... men vet faktiskt inte om sertralin hjälper mot allt detta..

• About golden years

Man ska ge det 12 veckor iallafall säger dom.

Svar på tråden effekt av sertralin??