• Anonym (Ledsen å orolig)

Jag har små bröst, min man älskar stora bröst...

Min man har börjat klaga på mina små bröst. Särskilt då han är stressad och utarbetad. Då jag provar kläder säger han ofta " skulle vara bra med större bröst" eller "mer fyllning i bh:n" eller "den där skjortan är ju för stor". Han kommenterar kändisar om de har snygga bröst (=stora) och då han surfar tittar han på kvinnor med stora tuttar.

Jag blir så ledsen. {#lang_emotions_frown}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-04 16:44
    Jag är kort, liten och smal, BMI c 20.
    Vi har varit tillsammans länge, gifta över 10 år. Vi har flera barn
    Känner mig "lurad" av honom. Varför gjorde han inte slut med mig i början av relationen om stora tuttar var så viktigt för honom?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-05 13:19
    Jag har VERKLIGEN små bröst. 70A/ 75AA efter amning av flera barn. Hade 75A/ 70B innan jag ammat.
    Trivs egentligen ganska bra själv med dem. De hänger inte och är praktiska på gymet. Mina bröst är också mycket känsliga, alltså en viktig erogen zon för mig.

• Svar på tråden Jag har små bröst, min man älskar stora bröst...
  • bluebird

Du får väl kommentera hans ädlare delar nedvärderande och se om han skulle uppskatta det.

• Anonym (Annat!)

Jag tror att det kanske inte har så mycket med dina bröst att göra egentligen,
    utan något han "avreagerar" sig på.

Men hans betende är helt klart respektlöst och kränkande!

Har du berättat för honom hur du känner inför hans kommentarer?
    Om inte, gör det! Har du tur så fattar han helt enkelt inte bättre.

Han kanske är så dum så att han inte förstår att du blir sårad.
    I annat fall så är han ju rent av elak!

Mitt råd: Prata och säg ifrån!

• Anonym

Helt ärligt TS, detta handlar inte om dina bröst. Det han gör är psykisk misshandel, han försöker få dig att tvivla på dig själv.

Är han perfekt? Pikar du honom för allt du tycker mindre bra om med honom? Han tycker du borde fixa större bröst, men jag tycker han borde fixa en ny hjärna. Det är inget fel på småbröst. Några av de absolut vackraste kvinnorna på jorden har små bröst.

• Anonym (Ledsen å orolig)

Tack för svaren!

Jo, jag har flera gånger sagt att det hans säger gör mig ledsen. Och att jag helst skulle vilja ha stora bröst om jag fick välja, men att jag inte är skapad så. Jag är uppfostrad med att vara nöjd med hur man ser ut. Dvs sådant som man inte kan påverka.

Jag vet inte vad det skulle göra för nytta att nedlåtande kommentera honom. Han ser ut som han gör där nere - inget han kan påverka. Jag älskar honom i alla fall.

Hmm, kanske psykisk misshandel, jag är helt nedbruten. Detta har pågått ganska länge.

• Anonym

Fy faan, vilken gris!! Hade min man sagt det hade jag sagt, jaa, men jag gillar stora snoppar,,,,men du får väl duga!!

• Marma

får se stressad. utarbetad...hmm...låter som han trött o hans hjärna inte tänker. typ som alla andra som e stressade o utarbetade men han e ju man så säg inget låt han komma på själv att han e en idiot o sen kan du skälla på honom ännu mer för han inte kunde läsa dina tankar när han var stressad o utarbetad o antagligen trött som en gris.

eller så pratar du med honom om det o förhoppningsvis förstår han dig o faktiskt slutar med dom kommentarena o känner sig ångerfull dessutom.  Vem har inte kläckt ut sig nåt opassade gång på gång när man e dödstrött o stressad liksom.

• Anonym

Du skriver att du inte vill nedlåta honom för han ser ut som han gör där nere... Men du då... Du kan inte hjälpa att du har små bröst eller hur.... Bara säga. Jag kan inte hjälpa att jag ser ut såhär. Är du inte nöjd med hur jag ser ut så vet du vart dörren finns

• Anonym (Annat!)

Då är det alltså medvetet!

Kanske han är less på eran realation och utråkad och tar ut det på dig?

I en relation ska den andra inte behöva vara utsatt för rena elakheter!

Du borde fundera på om du verkligen vill vara tillsammans med
    någon som beter sig som han gör.

Som det ser ut nu, älskar han inte dig för den du är!

• Marma
    Anonym (Ledsen å orolig) skrev 2010-04-04 16:40:37 följande:
    Tack för svaren! Jo, jag har flera gånger sagt att det hans säger gör mig ledsen. Och att jag helst skulle vilja ha stora bröst om jag fick välja, men att jag inte är skapad så. Jag är uppfostrad med att vara nöjd med hur man ser ut. Dvs sådant som man inte kan påverka.Jag vet inte vad det skulle göra för nytta att nedlåtande kommentera honom. Han ser ut som han gör där nere - inget han kan påverka. Jag älskar honom i alla fall.Hmm, kanske psykisk misshandel, jag är helt nedbruten. Detta har pågått ganska länge.
    men ärligt säger du "ja jag skulle vilja ha större bröst om jag fick välja" för mig låter det då liksom som att du nedvärderat dig själv redan från första början tyvärr.
    sen gör iofa inte saken bättre men prata ordentligt o inte när han e trött utan utvilad o kan få in saker i huvudet.
  • Marma

inte han saken bättre ska det stå..:-P

Svar på tråden Jag har små bröst, min man älskar stora bröst...